hirdetés
hirdetés
hirdetés

Lebuktak a hazudók a Facebookon

A Facebook révén leplezi le a sorkatonai szolgálat alól kibújó nőket az izraeli hadsereg. Sokakat hamis randevúra hívták péntek estére. 

hirdetés

Az izraeli hadsereg a Facebook segítségével leplezi le azokat a fiatal nőket, akik ortodox vallásosságukra hivatkozva mentetik fel magukat a katonai szolgálat alól - adta hírül a The Jerusalem Post című napilap.

A Facebookra felkerülő információk révén a hadsereg eddig már mintegy ezer olyan nőt azonosított, aki hazudott, hogy kivonja magát a kötelező sorkatonai szolgálat alól – mondta el a lap szerint a hadsereg egyik magas rangú vezetője a parlament egyik bizottságában.

Az egyik fiatal lány úgy lepleződött le, hogy feltett a Facebookra egy fényképet, amelyen éppen egy nem kóser étteremben mulat, ami bizonyítékul szolgált arra, hogy nem tartja be a zsidó vallás szigorú étkezési szokásait.

Más nőket azzal szembesítettek, hogy az ultraortodox közösség előírásaihoz képest "szemérmetlenül" öltözve szerepelnek a közösségi portál képein - hozta fel példaként Amir Rogovszki tábornok a képviselők előtt, akik azért gyűltek össze, hogy áttekintsék a vallásos nők kötelező katonai szolgálat alóli felmentésének szabályait.

A tábornok elmondása szerint többeket úgy csaltak lépre, hogy a szolgálatmegtagadók után kutató katonák hamis randevúra hívták őket péntek estére, amikor a vallásos zsidóknál már beköszönt a szabbat ünnepe.

A katonai szolgálat kötelező minden 18. életévét betöltő izraeli állampolgár számára. A férfiakat három évre hívják be a hadseregbe, míg a nőknek két évet kell szolgálatban tölteniük. Azoknak a nőknek azonban, akik nyilatkozatot tesznek arról, hogy kizárólag kóser ételt ehetnek és péntek estétől szombat estig nem dolgozhatnak, nem kell bevonulniuk.

Abban az esetben, ha egy nő ilyen nyilatkozatot ír alá, a hadseregnek a jogszabályok szerint 60 nap áll a rendelkezésére, hogy ellenőrizze az illető állítását.

(forrás: MTI)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés