hirdetés
hirdetés
hirdetés

London legmenőbb étterme nem is létezik

A Vice újságírója egy mutatványon keresztül szépen megmutatta, hogy milyen egyszerűen játszhatók ki az online értékelési rendszerek. Oobah Butler csinált egy nemlétező éttermet, amely hetek alatt London legmagasabbra értékelt vendéglátóhelyévé nőtte ki magát - úgy, hogy soha egy darab vendége nem volt és egy tányér ételt sem szolgáltak fel.

hirdetés

Oobah Butler korábban már "megszemélyesített" egy dizájnert a párizsi Fashion Weeken (magyarul hazudott róla, hogy az), és ennek sikere adta az ötletet ahhoz, hogy kamu éttermet hozzon létre a TripAdvisoron. Megcsinálta a The Shed at Dulwich nevű éttermet, amely valójában a hátsó kertjében található kis sufni volt. Az étteremhez címet nem, csupán egy feltöltőkártyás telefonszámot adott meg, és csak foglalás alapján lehetett oda bejutni - persze valójában sehogy sem, hiszen az étterem nem létezett, Butler pedig minden telefonálnak annyit mondott, hogy be van telve a foglalási tábla a következő hat hétre. Fotókat is feltöltött ránézésre finom ételekről, amelyekhez valójában mosogatótablettákat, borotvahabot és egyéb, fogyasztásra alkalmatlan anyagot használt fel Alább néhány werkfotó, hogy pontosan miket is kreált.

Először is szüksége volt néhány jó értékelésre, ehhez a barátai és más, híres ismerősei segítségét kérte. A néhány jól elhelyezett kamu értékelés tovább csigázta az érdeklődők fantáziáját, az exkluzivitás legendája pedig azonnal szárnyra kapott Londonban (később az egész világon), és az emberek elkezdtek nagy tömegben foglalásokat kérni. Sőt, pr-ügynökségek ajánlották fel szolgálataikat, éttermi beszállítók küldözgettek neki ingyenes mintákat (valahogyan kikövetkeztették a címét), sőt még állásajánlatokat is kapott. "A dolgok hamar kicsúsztak a kezeim közül" - kommentálta Butler.

Az őrület akkora lett, hogy a Shed kerek két hétig első helyen állt a TripAdvisoron rangsorában. Butler később továbbvitte a mutatványt: kitakarította a hátsó kertet, meghívott néhány vendéget, és az ABC-ből beszerzett mélyfagyasztott ételeket szolgált fel nekik. Néhányan azonnal átláttak a szitán, de többeket sikerült megtéveszteni, akik annyira jól akarták érezni magukat, hogy dicsérték a finom ételeket, néhányan pedig még újabb időpontot is kértek.

Amikor kiderült, hogy kamu az egész, a TripAdvisor annyval reagált, hogy úgy általában senkinek sem érdeke, hogy hamis helyeket hozzon létre, de tágabb értelemben azt ékesen bebizonyítja, hogy mennyire függenek az emberek az online értékelésektől, és mennyire egyszerű azokat meghamisítani. 

Butler egyébként az. eredeti cikkben kifejti, hogy mielőtt újságíró lett volna, több munkája is akadt: például éttermek megbízásából pozitív értékeléseket írt, darabját tíz fontért, anélkül természetesen, hogy vette volna a fáradtságot arra, hogy elmenjen oda.

További részletek itt.

(forrás: Kreatív Online, Vice)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés