hirdetés
hirdetés
hirdetés

London nyerte az Epicát

Kiválasztotta a zsűri a 2008-as Epica reklámverseny fődíjas alkotásait. A zsűri a négynapos értékelés után döntött úgy, hogy a londoni DDB és a Lowe ügynökségek munkáját jutalmazza fődíjjal.
hirdetés

Rövid vita után november 21-én kiválasztotta a szakújságírókból álló zsűri az Epica reklámverseny kategóriagyőzteseit és a fődjas alkotásokat. A DDB London duplán ünnepelhet, hiszen a film és sajtó kategóriában is fődíjat kapott. Az előbbit a Volkswagen Polo-nak készített, Dog című reklámért, a sajtóhirdetés kategória fődíját pedig a Marmite, "Trash Cupboard" című reklámnak köszönhetik. Outdoor/indoor reklámtípus fődíját idén a Lowe London nyerte, a John Lewis kiskereskedelmi cégnek készített "Shadow" című reklámmal. A filmes fődíjat kapó alkotás nem először részesült szakmai elismerésben, a éneklő kutyás autóreklám Cannesból ezüst oroszlánnal ment haza.

A verseny idén gyorsan befejeződött, a zsűri nem húzta a válogatást, mindegyik fődíj esetében hamar megszületett a döntés. A filmes kategóriában a Nomis márkának készített, "Damn Boots" című reklám került a legközelebb a fődíjhoz, de a brit Nexus Production által nevezett munka végül szoros versenyben lemaradt. Pedig a film szintén jól szerepelt az idei Cannes-i reklámfesztiválon: a ruházati kategóriában és a legjobb rekámzene kategóriában is arany oroszlánt kapott.

A sajtóhirdetés kategóriában a német BBDO, a Mercedesnek készített, "Read the street" című reklám majdnem díjat kapott, de az utolsó pillanatban a német zsűritag több telefonbeszélgetés után kiderítette, hogy az említett reklám nem vásárolt médiafelületet egyetlen sajtótermékben sem, sőt az is kiderült, az ügynökség nem is a Mercedes-nek, hanem a fékrendszert gyártó, cégnek, a Bas Plusnak dolgozik. Így az egyébként második legtöbb szavazatot kapó Marmite lett a fődíjas.

Az Outdoor/indoor kategóriában a francia Leg nevű ügynökség, az Eurostar utazási cégnek készített "London at hallucinating price" című munkája került még legközelebb a fődíjhoz.

A magyarok összességében idén kicsivel rosszabbul szerepeltek, mint tavaly, a 33 nevezett munka közül az előzsűri csak egyet talált alkalmasnak arra, hogy a fő zsűri elé kerüljön, a DDB Amnesty Internationalnak készített, Darfur című munkája ugyan nem került rövidlistára, de pontszámok alapján bronz díjat talán még kaphat.
 

Győztesek:

Epica D'or film
Volkswagen Polo, Dog, DDB London, Nagy Britannia



Epica D'or outdoor/indoor

John Lewis, Shadows, Lowe London, Nagy Britannia



Epica D'or sajtó

Marmite Snacks, Trash Cupboard, DDB London, Nagy Britannia



Epica D’or interaktív

Absolut, In an absolut world, TBWA, Németország
 

Majdnem győztesek:

Nomis, Damn Boots, Nexus Production, Nagy Britannia



Eurostar, London at hallucinating price, Leg, Francia



Mercedes, Read the street, BBDO, Németország

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés