hirdetés
hirdetés
hirdetés

Magyar fogyasztók - tudatosak, de tájékozatlanok

A magyar vásárlók döntő többsége előnyben részesítené a hazai termékeket az importáltakkal szemben, de csak kevesen tudják egyértelműen megkülönböztetni egymástól a magyar és a külföldi márkákat - állítja a TNS Hungary és a OmnicomMediaGroup (OMG) közös tanulmánya.
hirdetés
A TNS Hungary és az OMG 15 évnél idősebb lakosság körében végzett, reprezentatív kutatása szerint a magyar fogyasztók - bár hajlandóak lennének forintjaikkal támogatni a hazai termékeket - mégis nehezen tudják elválasztani a magyar márkákat a külföldiektől.

Az egyes márkák beazonosításánál leginkább a tradíció ad támpontot a fogyasztók számára: a megkérdezettek például a hagyományosan erősebb hazai iparágakban inkább feltételezték, hogy magyar a brand, de például műszaki cikkek esetén jobban megbékéltek egy nemzetközi produktummal.

A fogyasztó zavarát a márkák külföldi, illetve magyar eredetének meghatározásában jól illusztrálja, hogy például a Kékkúti Ásványvizet a válaszadók 51 százaléka azonosította magyarként, míg a Theodora Quelle – ugyan ezen márka másik neve – már kétharmaduk szerint külföldi.

A Soproni és a Dreher magyar gyártású sörök besorolásával is problémák voltak: bár mindkét gyár nagy nemzetközi cégek birtokában van, a megkérdezettek többsége csak a Soproniról tudta hogy magyar gyártású, míg a Dreher csak hatoduk szerint hazai termék.

A kutatás azon túl, hogy ismerős márkák besorolására kérte a válaszadókat, azt is megpróbálta felmérni, milyen előnyökre számíthatnak a magyarként azonosított termékek, és milyen elvárásaik vannak ezekkel szemben a fogyasztóknak.

A felmérés tanulságai szerint a megkérdezettek legtöbbször arra törekszenek, hogy magyar terméket vegyenek, és így is tesznek mindaddig, amíg a hazai árucikket nem érzik gyengébb minőségűnek a külföldi konkurencia termékénél.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés