MAKSZ - újra rangsorolt
2007-12-12
A Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) összeállította tagvállalatai rangsorát. A szövetségtől kapott információ szerint 2001 óta először újra szerepelnek a listán a kreatívügynökségek, ugyanis kidolgoztak egy olyan értékelési rendszert, amellyel a szereplők egyetértenek.
A 46 ügynökséget tömörítő MAKSZ 2001 óta először adott ki olyan ügynökségi rangsort, amelyben nemcsak a média- és a BTL ügynökségek, hanem az ATL-re szakosodott cégek is szerepelnek.
A szövetség több mutatószám alapján rangsorolta a reklámügynökségeket: a teljesítményindex arról ad tájékoztatást, hogy tavaly milyen üzleti teljesítményt mutattak a cégek az esetleges médiatevékenységüktől függetlenül. Emellett a dolgozók létszáma és a különböző reklámfesztiválokon elért eredmények alapján is vizsgálták az ügynökségeket.
A teljesítményindex alapján a reklámügynökségi lista első három helyezettje sorban: Young & Rubicam (Y&R), Café Csoport, Grey. Ezt a listát a MAKSZ számok nélkül adja közre, mivel több nemzetközi hálózathoz tartozó ügynökség nem szolgáltathat adatot.
A Café Csoport az ügynökségi létszám alapján lett az első, második a Y&R, míg harmadik helyen a DDB Budapest végzett. A reklámszakmai díjak alapján a DDB Budapest szerepel a lista élén, a Grey-t pedig a Y&R követi.
A 2006. évi nettó árbevétel alapján összeállított médiaügynökségi listát az egy cégcsoportba tartozó OMD és a GFMO vezeti, második helyen a MindShare és Media Insight szerepel, a harmadik pedig az Initiative Media és a CMS Brand Connection.
A különböző profilú BTL ügynökségeket a MAKSZ nem a forgalmi adatok alapján rangsorolta, hanem helyette úgynevezett „ügynökségi értékelő kártyákat” hozott nyilvánosságra, melyekből az üzleti teljesítmény egyes mutatói mellett, a különböző szakmai eredmények is helyet kaptak.
Reklámversenyek értékelése
A szövetség több mutatószám alapján rangsorolta a reklámügynökségeket: a teljesítményindex arról ad tájékoztatást, hogy tavaly milyen üzleti teljesítményt mutattak a cégek az esetleges médiatevékenységüktől függetlenül. Emellett a dolgozók létszáma és a különböző reklámfesztiválokon elért eredmények alapján is vizsgálták az ügynökségeket.
A teljesítményindex alapján a reklámügynökségi lista első három helyezettje sorban: Young & Rubicam (Y&R), Café Csoport, Grey. Ezt a listát a MAKSZ számok nélkül adja közre, mivel több nemzetközi hálózathoz tartozó ügynökség nem szolgáltathat adatot.
A Café Csoport az ügynökségi létszám alapján lett az első, második a Y&R, míg harmadik helyen a DDB Budapest végzett. A reklámszakmai díjak alapján a DDB Budapest szerepel a lista élén, a Grey-t pedig a Y&R követi.
A 2006. évi nettó árbevétel alapján összeállított médiaügynökségi listát az egy cégcsoportba tartozó OMD és a GFMO vezeti, második helyen a MindShare és Media Insight szerepel, a harmadik pedig az Initiative Media és a CMS Brand Connection.
A különböző profilú BTL ügynökségeket a MAKSZ nem a forgalmi adatok alapján rangsorolta, hanem helyette úgynevezett „ügynökségi értékelő kártyákat” hozott nyilvánosságra, melyekből az üzleti teljesítmény egyes mutatói mellett, a különböző szakmai eredmények is helyet kaptak.
Reklámversenyek értékelése
Fődíj | Arany | Ezüst | Bronz | Döntőbe jutás | |
- Kreatív Reklámverseny - RMB - Golden Hammer |
15 pont | 10 pont | 7 pont | 4 pont | 1 pont |
- Arany Penge - EFFIE |
25 pont | 20 pont | 15 pont | 10 pont | 2 pont |
- Golden Drum | 50 pont | 40 pont | 30 pont | 20 pont | 10 pont |
- Euro Effie - Eurobest - EPICA - ADCE |
70 pont | 50 pont | 40 pont | 30 pont | 13 pont |
- New York Festivals | 80 pont | 60 pont | 50 pont | 40 pont | 15 pont |
- Clio - One Show - D&AD |
100 pont | 80 pont | 70 pont | 60 pont | 30 pont |
- Cannes | 120 pont | 100 pont | 80 pont | 70 pont | 40 pont |
(forrás:
Kreatív Online)