hirdetés
hirdetés
hirdetés

MAKSZ: a tendereztetők ne kérjenek árakat

Egyelőre addig, amíg a parlament előtt lévő törvénytervezet sorsa nem dől el. 

hirdetés

A Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) ma nyílt levelet írt a most tendereztető hirdetők, ügyfelek számára, hogy amíg a reklámpiacot alapvetően átalakító törvénytervezet sorsa nem dől el, addig ne kérjenek be az ügynökségektől árakat és egyéb kondíciókat, mert a jelenlegi helyzetben ez irreális lenne. Az alábbiakban a MAKSZ levelét változtatás nélkül közöljük:

"Mint ismeretes, a Parlament jelenleg tárgyal egy teljesen átgondolatlan, és súlyos negatív következményekkel járó, a médiaügynökségek munkáját, ügyfeleinkkel és média partnereinkkel való együttműködés rendszerét gyökerestül és alapjaiban megváltoztató törvénytervezetet.

A tervezet szerint, akár már június végétől (!) elképzelhető, hogy tilos lesz az ügynökségeknek szerződéses kapcsolatba lépniük médiatulajdonosokkal ügyfeleik számára végzett tevékenységük során. Betiltani tervezik az év végi mennyiségi bónuszok rendszerét, valamint egységes, kvázi hatósági árakat vezetnének be a médiaügynökségi munka díjazásában.

Véleményünk szerint, amíg nem derül ki, hogy mi lesz ennek a kormányelőterjesztésnek a sorsa, nem lehet felelősen tendereken árakat adni, árgaranciákat vállalni, illetve szintén nehéz felelős ajánlatot tenni ügynökségi díjazás tekintetében, hiszen a munkaráfordítás mennyisége és feladatai nem megjósolhatóak, illetve nem lehetséges a hatósági ártól eltérni, ha ez valóban bevezetésre kerül.

A fenti tényezők miatt, tisztelettel felkérjük a most futó tenderek kiíróit, ügyfeleinket, hogy tekintsenek el árak és kondíciók bekérésétől, addig, amíg a törvényi környezet változásairól kiderül valami véglegesnek tekinthető, vagyis hogy megtudjuk milyen új feltételek mellett működhet a reklámpiac.

Véleményünk szerint a tenderek tartalmi szakmai részét nem szükséges felfüggeszteni, illetve az ármoratóriumot is csak a törvény érdemi elfogadásáig vagy június végéig javasoljuk fenntartani, amikor is mindenképpen felülvizsgálnánk a jelenlegi MAKSZ-állásfoglalást."

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés