hirdetés
hirdetés

Márkaérték - vezet a Microsoft

2006-04-11
Az amerikai Millward Brown piackutató legfrissebb márkarangsora több meglepetéssel is szolgál: a Coca-Cola lekerült az első helyről, és kiesett a top 10-ből a Disney, McDonald’s és a legerősebb európai márka, a Nokia is.

Az amerikai piackutató vállalati oldalán közzétett eredmények szerint az első helyét tavaly is őrző Coca-Cola a harmadik helyre szorult vissza, márkaneve „már csak” 41 milliárd dollárt ér. Az első helyet 62 milliárd dollárral a Microsoft szerezte meg, majd 55,8 millió dollárral a General Electric következik a rangsorban. A felmérés egyik legnagyobb meglepetése, hogy a kutatásban tavaly még nem szereplő kínai China Mobile negyedikként végzett, a brandnév többet ér, mint a rangsorban sorrendben következő Marlboro, Wal-Mart, Google, IBM, Citibank vagy Toyota márkanevek.

Európai márkák közül a Nokia kiszorult az első tízből, és az öreg kontinens nagyobb luxusmárkái sem kerültek az élvonalba: a Mercedes a 28-dik, a Porsche a 44-dik, a Chanel a 75-dik, míg a Cartier a 82-dik helyen végzett.

A kutatást a Millward Brown évente publikálja. A felmérés globálisan összesen 650 ezer fogyasztó megkérdezésével készült.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés