Márkaérték - vezet a Microsoft
Az amerikai piackutató vállalati oldalán közzétett eredmények szerint az első helyét tavaly is őrző Coca-Cola a harmadik helyre szorult vissza, márkaneve „már csak” 41 milliárd dollárt ér. Az első helyet 62 milliárd dollárral a Microsoft szerezte meg, majd 55,8 millió dollárral a General Electric következik a rangsorban. A felmérés egyik legnagyobb meglepetése, hogy a kutatásban tavaly még nem szereplő kínai China Mobile negyedikként végzett, a brandnév többet ér, mint a rangsorban sorrendben következő Marlboro, Wal-Mart, Google, IBM, Citibank vagy Toyota márkanevek.
Európai márkák közül a Nokia kiszorult az első tízből, és az öreg kontinens nagyobb luxusmárkái sem kerültek az élvonalba: a Mercedes a 28-dik, a Porsche a 44-dik, a Chanel a 75-dik, míg a Cartier a 82-dik helyen végzett.
A kutatást a Millward Brown évente publikálja. A felmérés globálisan összesen 650 ezer fogyasztó megkérdezésével készült.