Mátrix Újratöltve - reklámok középpontjában
2003-05-16
A Mátrix Újratöltve című film amerikai premierjével párhuzamosan több a filmre alapuló reklámkampány is elindul.
Főszponzorként a társaság exkluzív jogot kapott filmbetétek használatára, és az Adage információi szerint 100 millió dollárt költ hirdetésekre és nyereményjátékokra. Magyarországon május 5-től futnak az RTL Klubon, a tv2-ön, a mozikban, a sajtóban, valamint óriásplakátokon a filmre épülő reklámanyagok. A cég hirdetéseit globálisan a Foote, Cone & Belding (FCB) készíti, a médiafeladatokat az Initiative Media látja el. Magyarországon a nemzetközi stratégiához hasonlóan az ATL-kampány május 22-től egy promócióval is kiegészül.
A Mátrix Újratöltve szponzoraként szintén a filmhez kapcsolódó reklámkampányt indított a Heineken. A Publicis gondozásában elkészült reklámszpotok a mozikban futnak május 8-tól. Tavasszal a Soproni Ászok népszerűsítésére szintén a Mátrix elemeit használó televíziós reklámkampányt kezdett a Brau Union Hungária is.
Arról nem kaptunk információt, hogy a Warner Bros. tett-e lépéseket a TBWA gondozásában készült Soproni Ászok szpotok miatt. A Mátrix második részének reklámkampánya május 17-én televíziós kampánnyal indul, majd rádióbeharangozókkal egészül ki. A hirdetéseket az InterCom házon belül készítette, a médiafeladatokat az Initiative Media látta el.