Médiaunió - 725 téma-jelölés érkezett
Mint arról a Kreatív Online májusban beszámolt, a közhasznú alapítványként létrejött Médiaunió azt tűzte ki célul, hogy évente egy alkalommal közérdekű és társadalmi célú reklámkampányt valósít meg. Az alapítvány a hozzá beküldött pályázatok alapján jelöl ki egy fontos társadalmi ügyet, az ehhez kapcsolódó összes kommunikációs tevékenységet pedig összehangolja.
A Médiaunióhoz az öthetes kampány során összesen 725 témajelölés érkezett civilektől és különböző szervezetektől. Az alapítvány szerint ez alatt az időszak alatt Magyarországon annyi témát jelöltek, mint ahány az amerikai Ad Council-hoz egy év alatt érkezik.
A Médiaunió kuratóriuma július második felében választja ki a 2009-es év – több mint 200 médium által felajánlott, mintegy hatmilliárd forint értékű felületen futó - társadalmi célú kampányának üzenetét.
A kampányon dolgozó ügynökségek tagjai társadalmi céllal vesznek részt a közös munkában - Fekete Balázs, Gosztom András és Kovács András a Brand Avenue-től, Gazsy Gergő és Brill Fanny a Gyártól, Geszti Péter az Arcot képviseli, Karman Orsolya a Pixel Sisterst, Kostil Danila a Kollinfilmet, Móri Szilárd és Pintér László a Hem-n-Ex-et, Sáreczki Tibor és Szentmihályi Gábor (Michel) a Michel Sound Stúdiót és Burger Barna a Fókusz Pókuszt -, a pr-tevékenységet pedig a Fork, Spoon and Knife látja el.