hirdetés
hirdetés
hirdetés

Médiaunió - Több mint kétszáz médium összefogása

Közérdekű és társadalmi célú reklámok szervezését és összehangolt megjelenítését tűzte ki legfontosabb célként a hétfői sajtótájékoztatón bemutatkozó Média Unió nevű közhasznú alapítvány, amely mögött a legnagyobb magyar médiacégek állnak. A szervezet célja, hogy évente egy olyan kampányt valósítson meg, amely az adott társadalmi problémában szemléletváltozást idéz elő.
hirdetés

Axel Springer, Europlakát, Esma, Index, Metro, Magyar Televízió, Népszabadság, Origo, RTL Klub, Tv2 – többek között ezen médiacégek döntöttek úgy, értékesíthető felületeinek egy részét társadalmi célú kampányok részére ingyenesen átadják. Erre eddig is volt példa, de az ilyen témájú hirdetések általában ad hoc jelleggel jelentek meg, a kampányok alulfinanszírozottak voltak, így a hatás sem lehetett hosszú távú. Az újonnan alapított szervezet az ilyen típusú médiamegjelenések összehangolását ígéri.   „Az Média Unió a Társadalmi Tudatformálásért (MUTT) Közhasznú Alapítvány azért jött létre, hogy felkarolja a közérdekű, társadalmi célú reklámokat, biztosítva ezzel országos kampányok létrejöttét, és a társadalmilag hasznos üzenetek átadását” – áll a szervezet alapító okiratában.

A MUTT tevékenységének lényege, hogy a beküldött pályázatok alapján évente kijelöl egy fontos társadalmi ügyet és az ehhez kapcsolódó összes kommunikációs tevékenységet összehangolja, vagyis reklámügynökség kér fel a kampány megtervezésére, elhelyezteti a hirdetéseket a MUTT-hoz csatlakozott médiumokban. 

Az alapító okirat szerint a MUTT célja, hogy összefogással, stratégiai kommunikációval, megerősítő kampányokkal, kiegészítő kommunikációval az adott problémákat jobban tudatosítsa az emberekben és ezzel jelentősebb változást érjen el az adott problémás kérdésben.

A társadalmi célú kampányok összehangolása felmerült korábban is. „Létre kellene hozni egy szervezetet vagy egy koordinációs központot, amely meghatározza azokat a legfontosabb társadalmi ügyeket, amelyek kommunikációjához a média- és a reklámügynökségek, valamint a médiatulajdonosok felületet, szaktudást és anyagi erőforrásokat nyújtva egységesen felsorakozhatnának, és mindezt koordinálni is tudná” – fogalmazott Geszti Péter, a Kreatív 2005. novemberi számában.

A Média Unió egyébként nyitott szervezet, ahhoz magyar és külföldi természetes és jogi személyek egyaránt csatlakozhatnak.

 

A Médiaunió Alapítvány kuratóriumának tagjai:
Schmidt Mária, Terror Háza Múzeum, igazgató
Hankiss Elemér, szociológus
Kepes András, újságíró
Novák Péter, zenész, táncos, koreográfus, rendező, tévés
Rudolf Péter, színművész


 

A Médiaunió elnöksége:
Pusztay András, Magyar Televízió (MTV), műsorigazgató
Geszti Péter, Akció-Nxs, tulajdonos
Fischer András, Origo, vezérigazgató
Borókai Gábor, Heti Válasz, főszerkesztő-lapigazgató
Gerendai Károly, Est Média, vezetőségi tag
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Hozzászólások (1 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Rendkívül lassúnak mondható a hazai reklámszakma tcr-kampányokat érintő innovációs diffúziósebessége! Nem érthető? Mondom másképp! Még 2005-ben vetődött fel a
gondolat, s hrom évre volt szükség, hogy gyökeret verjen a fejekben?????

Jó dolog ez a koordinációs központ! Tényleg nagyon sporadikusak,s cseppet sincsenek összehangolva a tcr-kampányok. Egyszer-egyszer felvállalja egy-egy ügynökség a
tcr-kampány készítésének ódiumát, s azán nem történik semmi.

Az említett szabad kapacitásokat vajon tényleg ki lehetne használni a társadalom számára fontos ügyek népszerűsítésére? a médiumok képviselői még meglehetősen
szekptikusan nyilatkoztak ezzel kapcsolatban 2005-ben.

Arra is kiváncsi volnék, hogy mi a helyzet a "Szövetség a Közcélú Kommunikációért nevű szakmai körrel", amely mintha érdemi munka nélkül tengődne.. Elvileg ezt a
szervezetet hasonló célok hívták életre!?

Geszti mondja: "Az általában minimális büdzséből készülő társadalmi célú kampányok hatása sajnos nehezen érzékelhető, olyan, mint amikor egy világító
lövedéket lövünk a sivatagi éjszakába, egy rövidke fény után azonban újra marad a sivár sötétség"

Én nekem egy másik közkedvelt gondolat jutott az eszembe: "Annyi nyomot sem hagynak a fogyasztók tudati polcain, mint hangya az aszfalton."

Gesztinek mégtöbbet kéne külföldön vakációznia, mert a Nemzeti Vágta, s az AdCouncil ötletéhez hasonló kreatív produktumokkal tudná megörvendeztetni a hazai
reklámszakmát.

Örüljünk annak, hogy végre megmozdult valami!

:))
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés