Még egy ezüst az Akciónak
2011-10-10
A még versenyben levő három magyar nevezésből csupán egyet tüntetett ki díjjal szombaton a Golden Drum többcsatornás kampányokat értékelő zsűrije. Színpadra azonban sajnos már nem mehettünk fel, szinte minden aranyat és nagydíjat a románok vittek el.
221 nevezés és 49 döntős között összesen 12 ezüstöt, ugyanennyi aranyat, ez utóbbiak között pedig hat nagydíjat osztott ki a multicsatornás kategóriákban a zsűri szombat este, a portorozi Golden Drum reklámfesztivál második és egyben utolsó díjátadó gáláján. A zsűrielnök Matias Palm-Jensen, a McCann Worldgroup EMEA térségének innovációs vezetője személyesen már a délutáni sajtótájékoztatón sem tudott megjelenni – így helyette egy másik zsűritag, Felix Del Valle, a BBDO spanyolországi irodájának vezető kreatívigazgatója tájékoztatta a sajtómunkásokat, majd adta át este a díjakat –, videóüzenetben azért üdvözletét küldte a zsűrielnök is, és jelenléte érezhető volt abban is, hogy a színpadon szinte csak mccannes kollégák jelentek meg díjátvétel céljából, a bukaresti irodából. A legtöbb díjat ráadásul ugyanazzal az ügyféllel, a Vodafone-nal nyerték el.
A többcsatornás kategóriák díjazottjai között ugyan volt libanoni, grúz, török és cseh nevezés is, a helyszínen kiosztott 18 szobrocskából – az ezüstöt ugyanis csak a fesztivál után lehet átvenni – tízet a romániai McCann vett át – köztük a hatból négy nagydíjat. A többcsatornás szekcióban döntőbe kerülő három magyar nevezésből – a DDB Everyone Saves For Something című mekis kampánya és a két kategóriában shortlistes, egy aranyat már bezsebelt WWF-kampány az Akció 360-tól – csupán egy, a világ legzöldebb szórólap-kampánya kapott ezüstöt, ezzel a kampány és az ügynökség összesen két díjjal, Magyarország pedig három ezüsttel és egy arannyal zárta a fesztivált.
A szombati díjátadó egyik legkisebb meglepetést okozó nagydíját a bukaresti McCann Erickson a Kandia Dulce Rom márkájú csokoládéjának készített kampányért hozta el, amely már Cannes-ban is két Grand Prix-t kapott. Ezúttal a többcsatornás mezőny csúcskategóriájának számító, és a többinél magasabb pontszámot is érő integrált kampány kategória nagydíját kapták, egy aranyat pr-ben meg egy ezüstöt direkt kategóriában (érdekes, hogy Cannes-ban ebben lett fődíjas).
Ez utóbbiban a McCannt a lengyel Leo Burnett előzte meg, amely az egyetlen aranyérmesként a fődíjat is kapta a krakkói nemzeti múzeumnak készített kiterjesztett valóság kampányával, Secrets Behind Paintings címmel. A kampány a többcsatornás szekció más kategóriában még egy ezüstöt meg két aranyat kapott még, így egész előre tornázta az ügynökséget és a hálózatot, sőt az ügyfelet is az összesített listákon.
Három különböző nagydíjat kapott még a bukaresti McCann Erickson a Vodafone-nak készített különböző kampányaival. A digitális kampányok közül a Vodafone Cerebel című kampányt választotta legjobbnak a zsűri, az események közül az Esküvőt, public relations kategóriában pedig a Vodafone Chivut.
Vodafone Cerebel:
Vodafone The Wedding:
Vodafone Chivu:
(Forrás: Creative Society)
Az innovatív kampányok kategória fődíját a török Rabarba ügynökség nyerte el a Turkcell Tweet kampányával.
Lausek Esther