hirdetés
hirdetés

Két ezüst, egy arany és egy fél nagydíj

2011-10-07

Két ezüst és egy arany dobverőt vehettek át magyarjaink a Golden Drum reklámfesztivál egycsatornás kategóriáinak csütörtök esti díjátadóján. Büszkék lehetünk azonban az egyik Grand Prix-re is, az ukrán színekben induló kétrészes filmsorozat ugyanis magyar szakemberek munkája.

15 döntős magyar nevezésből hármat díjazott a zsűri a 18. Golden Drum nemzetközi reklámfesztivál első blokkjában, a nyolc egycsatornás kategóriát összegyűjtő mezőnyben, azaz többek között a csúcskategóriáknak számító tévészpotok, sajtó- és köztéri hirdetések versenyében.  A két ezüst és egy arany dobverőt csütörtök este, a napfényes szlovén tengerparton ágaskodó Bernardin Hotel 12. emeletén, a Kodak csarnokban vehették át a magyar ügynökségek. (Pontosabban - akárcsak Cannes-ban - az aranyat személyesen, a színpadon vehették át, az ezüstöt majd később, a recepción.)

Az egyik nyertes, amelyik sajnos nem mehetett fel a színpadra, a DDB Budapest, amely nyolc nevezéssel indult el a fesztiválon, és amely a többcsatornás szekció innovatív kampányok kategóriájában még egy díjra esélyes lehet a McDonald’s-nak készített Everyone saves for something kampánnyal. Az ügynökség az ezüst dobverőt ezúttal a sajtóhirdetés kategóriában kapta a Volkswagennek készített Cube című munkával, ami már az Epicán és a New York Festivalson is bronzot ért.

DDB Budapest: Cube (Megbízó: Volkswagen, Porsche Hungaria)

A másik magyar ezüstérem szintén sajtóhirdetés kategóriában született: ez a 12 nevezéssel induló Ogilvynek járt a Modern Alarm Break-In reklámjáért, ami meg a Golden Hammer fesztiválon mutatta már meg, hogy megéri az ezüstöt (ott kettőt is).

Ogilvy Group Hungary: Break-In (Megbízó: Modern Alarm)

Az a szerencsés, aki magyar színekben az idei első Golden Drum díjátadón felvonulhatott a cikázó fényekben úszó színpadra, és arany szobrocskát vehetett át az egycsatornás szekció zsűrielnökétől, Stefan Schmidttől, a TBWA Németország vezető kreatívigazgatójától, Nyéki Attila volt, az Akció 360 kreatívigazgatója. Az ügynökség a WWF A világ legzöldebb szórólap-kampányáért kapott aranyat új és innovatív kategóriában, de a munka esélyes még a többcsatornás szekcióban is, ahol két döntős helyet is szerzett. Ennek eredményét a szombat esti díjátadón hirdetik majd ki.

Nyéki Attila, az Akció 360 kreatívigazgatója az arannyal

 

A három magyar érem mellett büszkén veregethetjük azonban a mellkasunkat a klasszikus reklámok császárának számító filmes kategória fődíjáért is, a filmes Grand Prix-t ugyanis nem másnak ítélte a zsűri, mint a különböző fesztiválokon már számos díjat érő, de Cannes-ban sajnos az oroszlánról lecsúszó Bank Forum-filmeknek, a Surprise-nak és a Passionnak. A két szpotért az aranyat és a nagydíjat ugyan az ukrán Ogilvy-iroda kapta, de mint azt már többször megírtuk, az ötlet a magyar Ogilvy kreatívjainak fejéből pattant ki, és nagyrészt ők dolgoztak az ukrán ügyfélnek (Benesch Ferenc kreatívigazgató, Visy Zoltán art director és Galácz Karolina szövegíró).

A díjakat ennek megfelelően a budapesti Ogilvy egyik kreatívigazgatója, Benesch Ferenc vette át Martin Alles ügyvezető kíséretében, aki egyébként a magyar mellett az ukrán irodát is vezeti. Will Rust, a másik kreatívigazgató, aki szintén dolgozott ezen a kampányon és szintén szimultán irányítja a magyar és az ukrán irodában a kreatív munkát, nem ment fel a színpadra, ő ugyanis a zsűritagok között ült.

Will Rust, Martin Alles és Benesch Ferenc az arannyal és a Grand Prix-vel

Will Rust neve egyébként feltűnt a kivetítőn még négyszer. Egyrészt a  Bank Forum háromrészes print-kampányának egyik darabja is nyert a versenyen: a Hysteria című kreatív sajtó és outdoor kategóriában is ezüstöt kapott.

Ogilvy Ukraine: Hysteria (Megbízó: Bank Forum)

Másrészt feltűnt Rust neve a prágai Ogilvy alatt is, az Amundsen Vodkának készített Stalinclaus print készítésében ugyanis ő is részt vett. A kétrészes hirdetésből ez a darab sajtó és outdoor kategóriában is nyert egy-egy arany dobverőt.

Ogilvy Prague: Stalinclaus (Megbízó: Amundsen Vodka)

Mint Benesch Ferenctől később megtudtuk, mindezek az átfedések azért fordulnak elő, mert a különböző országok Ogilvy-irodái sokszor dolgoznak együtt egy-egy kampányon, ő maga például nemsokára  egy lengyel munkán fog dolgozni, ezért néhány napra Varsóba utazik.

Lausek Esther

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés