Megint kevesebb a magyar nevezés Portorozsban
2008-09-26
Idén is a DDB nevezett a legtöbb munkával a portorozsi Golden Drumra, a kelet-európai reklámversenyre benyújtott 81 munka közül 17 az övék. A második a sorban hét-hét alkotással a Grey és az Ogilvy.
Csakúgy mint tavaly, az előző évhez képest idén is kevesebb nevezést küldtek be a magyar cégek a Golden Drumra. Tavaly 104, idén azonban csak 99 magyar munka versenyzik – ebből 81-et a reklámversenyre küldtek be, 18-at pedig a külön meghirdetett Portorozs Piran Poster Awards és az I feel Slovenia pályázatokra. A tavalyi versenyhez hasonló az is, hogy ezúttal is a DDB küldte be a legtöbb munkát a reklámversenyre, összesen 17-et.
Bár azt nem bontották le, hogy melyik kategóriába neveztek a magyar ügynökségek, az a táblázatokból kiderült, hogy a legtöbb, 24 magyar munka a tévészpotok között versenyzik, 21 az outdoorban, 13 az interaktívban, de szép számmal küldtek be alkotást a Poster Awards „I feel Slovenia" kategóriájába is, összesen 16-ot.
A Golden Drum zsűrije összesen 2573 munkát bírál el. A résztvevő országok közül a legtöbb nevezést Románia küldte be, második a sorban Oroszország 274-gyel, harmadik pedig a házigazda Szlovénia 241 munkával.
Az összes nevezés egyébként jócskán elmarad a tavalyi 3103-tól. 2007-ben hat Grand Prix-t osztottak ki, a legtöbb pontot a BV McCann Erickson szerezte a versenyen. Az egyedüli magyar sikert Ujj Mészáros Károly könyvelte el, ő nyerte meg a Studio Drum rendezői versenyt.
A Golden Drumon megkezdődött a kategóriák zsűrizése, a háromtagú médiaszekcióban Horváth Lajos, a Laboratory Ideas kreatívigazgatója is bírál.
Magyar nevezések | |
Addiction | 1 |
Akció-NXS | 3 |
Café Creative | 3 |
Carnation | 5 |
DDB | 17 |
Filmmaker Company | 1 |
Forward Digital | 1 |
GlaxoSmithKline Hungary | 1 |
Grey | 7 |
Ideatime | 2 |
JWT Budapest | 1 |
Kirowski | 2 |
Laboratory Ideas | 5 |
Leo Burnett | 5 |
McCann Erickson | 5 |
Ogilvy & Mather | 7 |
Proud | 1 |
Republic | 1 |
Scholz & Friends | 4 |
Sylva | 3 |
Young & Rubicam | 6 |