hirdetés
hirdetés
hirdetés

Megtévesztően hasonlítgattak az internetszolgátatók

Összesen 2 és fél millió forint bírságot szabott ki a GVH két távközlési szolgáltató, a FiberNet és a ViDaNet internetcsomagjainak megtévesztő összehasonlító reklámjaiért.
hirdetés

A FiberNet és a VidaNet összehasonlító reklámjaiban elhallgatta a versenytársai által kínált internetcsomagok az övénél kedvezőbb tulajdonságait, ezért a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) összesen 2 és fél millió forintos bírságot szabott ki rájuk.
 
A FiberNet 2009 áprilisa és júliusa között Kalocsán, Siófokon és Nyergesújfalun olyan internetszolgáltatását népszerűsítő hirdetéseket juttatott el a fogyasztókhoz, melyekben saját termékének árát és tulajdonságait más helyi szolgáltatók termékeinek paramétereivel hasonlította össze. Kalocsán azonban nem tüntette fel megfelelően, hogy a rivális termék hűségnyilatkozat nélküli, emellett további két versenytárs esetében csak a névleges le- és feltöltési sebességet közölte, a saját csomagjainál jelentősen kedvezőbb garantált értékeket nem. Ezen felül a szolgáltató Siófokon eltérő időtartamú hűségnyilatkozattal elérhető akciós ajánlatokat vetett össze, ám itt sem jelenítette meg a hűségidőt megfelelően, Nyergesújfalun pedig a garantált letöltési, és a névleges feltöltési sávszélességi adatok kerültek felcserélésre minden csomag esetén (a teljes összehasonlításra kiterjedően).
 
A versenyhivatal 2 millió forint bírságot szabott ki, melynek megállapításánál figyelembe vette a reklámok alkalmazásának időtartamát, a reklámeszközök hatékonyságát, az érintett városok lakosságát. Súlyosító körülménynek vették, hogy a FiberNet ellen már állapítottak meg jogsértést a hűségidővel kapcsolatos kérdésekben.
 
Hasonló ügyben jártak el a ViDaNet-tel szemben. A vállalkozás Mindszenten reklámjaiban a helyi szolgáltató csomagjaival hasonlította össze internetes szolgáltatásait, azonban nem tüntette fel megfelelően, hogy a saját szolgáltatásának igénybevételéhez egy éves hűségnyilatkozat szükséges, míg versenytársa csomagja ilyen kötelezettségektől mentes. A GVH félmillió forintra bírságolta a ViDaNet-et, enyhítő körülményként véve hogy az akció csekély számú előfizetőt eredményezett.
 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés