hirdetés
hirdetés

MGCA - hatvan hirdetés a magyar fordulóban

2008-05-23
A Metro hírújság immár negyedik alkalommal hirdette meg a Metro Global Creative Awards (MGCA) hirdetési versenyét. Bár a nemzetközi versenyen két kategóriában keresik a legjobbakat, Magyarországon a Metro tízéves jubileuma alkalmából kiosztják az elmúlt évtized legjobb hirdetésének járó díjat is.
Az MGCA magyarországi fordulójában összesen hatvan darab olyan kreatívanyag vesz részt, amely tavaly május és idén április között jelent meg az ingyenes napilapban. Hazánkban annak ellenére három kategóriában mérkőznek meg a hirdetések, hogy a nemzetközi versenyen két kategóriát hirdettek meg.

A „legjobb kreatív hirdetés a Metróban” címért a speciális formában - címszalag, egyedi formájú, háromszög, post-it, vagy palást – megjelent hirdetések indulnak. Itt a szakmai zsűri által előválogatott tíz kreatívból az olvasók szavazhatják meg, melyik képviselje Magyarországot a júniusi nemzetközi versenyen.

A második kategória „a legjobb integrált megoldás a Metróval”. Ide olyan hirdetések tartoznak, melyek a napilapban megjelent hirdetéseken felül még egyéb, Metrón kívüli elemet is tartalmaznak, például: szalaghirdetés, termékminta beragasztás, termékminta osztogatás, online-microsite hirdetés, vagy becsomagolás. Az integrált megoldások közé benevezett hirdetések rögtön a nemzetközi zsűri elé kerülnek.

Bár a nemzetközi versenyen a tavalyihoz képest elmarad a „legkreatívabb klasszikus formájú hirdetés”, Magyarországon a Metró tízéves jubileumához kapcsolódóan mégis három körben keresik a legjobbakat: az említett kategóriákon kívül díj jár majd a 10 év legjobb hirdetéséért is.

A magyarországi forduló zsűrije a tavalyihoz képest nem változott, idén is Havasi Raymond, a Havasi Budapest ügyvezető igazgatója, Márkus Krisztina, a McCann Erickson médiaigazgatója, Balog Olga, a MC MediaCompany non-tv vásárlási igazgatója, Róna Márta, az OMD médiaigazgatója, Megyer Örs, az Önszabályozó Reklámtestület (ÖRT) elnöke és Hivatal Péter, a Metro hírújság vezérigazgatója bírálták el a hirdetéseket.

Mint ismert, a nemzetközi versenyen az előző évben díjazták a chilei Peugeot, a finn MTV3, valamint a Puma voltak. 2006-ban a spanyol Bocatta, míg 2005-ben a Dove svédországi Valódi szépség kampányait.

 
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés