Miért borzalmas az Erste kampánya?
Elbúcsúzott az Erste a mesefiguráktól, helyette vodafone-os reklámklónnal mondja el, hogy a rendezett pénztárca sikeressé tesz.
Erste-kampány |
Hirdető: Erste Bank |
Most kellene azonnal leültetni szépen a vezérigazgatói szobában az Erste bank teljes marketingosztályát, a reklámügynökséget, a filmeseket, benyomni a dvd-be a bank legújabb reklámkampányának összes anyagát, majd feltenni a nagy kérdést: hol voltak önök az idő alatt, amikor ez a főzet készült? Vigyázzanak a válasszal!
Már a kampány bevezető szakasza is szokatlanul ostoba volt. A színekből és a betűtípusból elsőre látszott, hogy valamit az Erste lökött ki magából, és az is nagyjából egyértelmű volt, hogy itt most ez a csúnyácska népbank valami kommunikációt kezdeményez az emberekkel. Az „Ön kinél bankol?” kérdés viszont nem illett bele a bank mesehősös butuska reklámfolyamába, hanem valami újabb, fájó irányt vetített előre. Eleve, kinek jutott eszébe ez a rettenetesen hangzó, ellenszenves „bankol” szó? Aztán ahogy a nap kiszívta, a szél pedig megtépte azokat az amúgy is jellegtelen világoskék hátterű plakátokat, a felháborodást szánalom váltotta fel: szegény cég, olyan esélytelen, mint egy nyugdíjas munkáspárti kopogtatócédula-gyűjtő.

Nem meglepő, hogy egy ilyen alapgondolatra épülő reklám összedől. Különösen akkor, ha még arra sem törekszik senki, hogy a „legyél az ügyfelünk és sikeres leszel” mondanivalót valahogy megfogalmazza. A vízilabdás filmet nehéz értelmezni, paródiának túl komoly, komoly viszont nem lehet. Senki nem képzelheti azt, hogy egy felnőtt megnézi ezt a rettenetes szövegű, rosszul megrendezett filmet, és bankot vált. Ilyenkor a szakmájukat tisztességgel végző alvállalkozó filmesek alighanem maguk sem hiszik el, hogy mit csinálnak, de a papírra le van írva pontosan, ezt kérték a komoly öltönyösök, ez tetszik nekik, erre mondtak áment, ezt fogják kifizetni.
Pedig a kampány semmit nem tett annak érdekében, hogy a személyiségmentes, egyediség nélküli Erstének a csúf, ipari logón kívül legyen valamije. Sőt, eltüntette azt a minimális szerethetőséget is, amit Ludas Matyi és a többi mesehős kölcsönadott a banknak. Ez a kampány totál felesleges volt, a létrehozásában közreműködő minden szereplő ment volna el inkább nyaralni.
Cikkünk a Kreatív szeptemberi számában jelent meg. Azóta két újabb film is megjelent a kampány keretében. A szerző az újabb munkák megjelenése után sem gondolta meg magát. Sőt.
Értékelés: 1