hirdetés
hirdetés
hirdetés

Milyen tévéműsor káros az ovisoknak?

A médiatanács július végére tervezi elkészíteni a 6-os karikához kapcsolódó ajánlást, vagyis milyen tévés tartalmak károsak az óvodáskorúaknak. 

hirdetés

Várhatóan július végére adja ki a hatévesnél fiatalabb gyerekek számára káros televíziós tartalmak besorolását segítő ajánlását a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa (NMHH).

Az ajánlás tervezetéről a médiatanács több tagja csütörtökön a családokat képviselő szervezetekkel, a filmkészítők képviselőjével, valamint pszichológus szakértővel tárgyalt, és valamennyien szükségesnek tartották a szabályozást.

A médiatörvény értelmében 2011. január 1. óta alkalmazandó a 6-os karika azon műsorok esetében, amely az óvodás vagy még fiatalabb gyermekek számára káros lehet, az ajánlás ehhez nyújt majd támpontot – mondta a tanácskozás utáni sajtótájékoztatón Kollarik Tamás, a médiatanács tagja.

Jó Balázs, az NMHH műsorfigyelő és -elemző főosztályának helyettes vezetője elmondta: egyebek mellett a kisgyerekben félelmet keltő, droghasználatot bemutató, szexualitást vagy erőszakot ábrázoló tartalmak lehetnek károsak a hatévesnél fiatalabbakra. Hozzátette: a könnyebb kategorizálás érdekében az ajánláshoz példatárat is készít a tanács. Kósa Éva pszichológus szakértő arra hívta fel a figyelmet, hogy a 12 éven aluliak fejlődés-lélektani szempontból nem alkotnak homogén korosztályt.

A kisebbek felfogóképessége jelentősen eltér a hatévesnél idősebbekétől, és emiatt például a halál megjelenítése nem ajánlott a nekik készülő műsorokban. M. Tóth Géza animációs rendező azt hangsúlyozta, hogy az ajánlás a hazai gyermekfilmkészítőket is segítheti. Hozzátette: a médiatanácsnak fontos szerepe lehet abban, hogy akár közvetlenül, akár a szabályozáson keresztül „rábírja” a televíziós csatornákat gyermekfilmek készítésére. Székely Hajnalka, a Nagycsaládosok Országos Egyesületének elnöke örömmel fogadta, hogy megszületett az új besorolási kategória, amely szerinte elsősorban a szülőknek nyújt segítséget.

A médiatanács további egyeztetéseket tart még a kérdésben, és a testület az interneten is várja az észrevételeket. A végleges dokumentumot várhatóan július végén adják ki.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés