hirdetés
hirdetés
hirdetés

Mire jó a fúzió?

Fókuszkérdés - Mentes Endre válaszol

Mire jó a fúzió, ha magyar? Jó kérdés, sajnos nem tudom rá a választ. Az ACG Network és a Hey! egyesülése ugyanis egyedi eset: nem fúzió, hanem házasság, inkább hirtelen jött szerelem, mint józan gazdasági megfontolás következménye.
hirdetés
Az külön öröm, hogy már a mézeshetek alatt – gyakorlatilag a közös működés első négy napjának munkájával – nyertünk három tendert, ettől függetlenül azonban tisztában vagyok vele, hogy mint minden házasságban, itt is lesznek embert próbáló napok, de remélem, minél később, és bízom benne, hogy a tányérdobálás elmarad.

A dolog tehát egyelőre működik. Az ACG Blaskó Nikolett által kialakított, konzervatív-elitista, fényesre polírozott világszemlélete a látszólagos ellentmondás ellenére jól megfér a Hey! karcosságával és gerilla hozzáállásával. Az egyesülés előnyeiről szólva kiemelném még, hogy az ügyfélkapcsolati oldal kétségkívül professzionálisabb és gördülékenyebb lett, ráadásul úgy – ezt azért illik lekopogni –, hogy a két cég egyike sem áldozta fel dinamizmusát a formálisabb működés oltárán, továbbá érzésem szerint örvendetesen megnőtt az egy négyzetméterre jutó szürkeállomány aránya is.

Ha most gyorsan SWOT-analízist kéne összerántani saját magunknak, akkor, mint várható fő veszélyt, kiemelném a nagyobb szervezet – körülményesebb döntéshozás problematikát, és már most figyelmeztetnék az „emberi tényező” gyűjtőfogalommal jelölhető buktatókra – több ember, ugye, több tényező, ráadásul ott, ahol olyan beborult arcok dolgoznak, mint korábban nálunk, a Hey!-ben. (Egyelőre úgy tűnik, az ACG kizárólag tündéreket alkalmazott, de még a tündéreket is lakva ismeri meg az ember.)

Apróság, de lényeges: az összeolvadásra fordított büdzsé úgy lett pont kétszerese a tervezettnek, hogy pont felére húztuk viszsza a beszerzéseket, viszont nem kellett lemondani egyetlen munkatársunkról sem – ebből talán kiderül, hogy nem multinacionális nagyvállalatok álltak össze, hanem inkább két, a reklámról bizonyos fokig másként gondolkodó műhely. Az így kialakult cég, reményeink szerint, a nemzetközi piacon is versenyképes lesz majd.

Természetesen voltak nehézségei is az átalakulásnak, de egyik sem volt olyan jelentős, amin rövid gondolkodás után ne lehetett volna átlépni. Azt pedig, hogy mire jó a fúzió, ha magyar, tessék egy év múlva újra megkérdezni, addig jöjjenek a harcos hétköznapok.

Mentes Endre, ACG, kommunikációs igazgató
a szerző cikkei

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés