Mobiltelefonok ismerik fel a tévéhirdetéseket
A GfK Panel Services Germany kibővítette Web Efficiency Panel (WEP) szolgáltatását, ami azt jelenti, hogy elektronikusan méri a tévés kampányok elérését. A médiahatékonysági elemzések számára így most már egy forrásból hozzáférhetőek a televíziós és internetes hirdetések elérési adatai és a napi fogyasztási cikkek paneladatai.
A tévés kampányok mérésére a GfK átalakított mobiltelefonokat ad, amelyek a hang alapján ismerik fel a hirdetéseket. A készülék ezt követően a rögzített adatokat a telefonos hálózaton keresztül továbbítja.
A folyamat a hirdetési bevételek 90 százalékát lefedő 11 legnagyobb kereskedelmi tévécsatornán követi nyomon a hirdetési kampányok kontaktusait. A WEP célja, hogy értékesítési hatásuk alapján értékelje a televíziós és online hirdetési kampányokat.
A WEP egy 2008 óta elérhető szolgáltatás, mely eddig tízezer háztartás nethasználatát mérte, a GfK háztartásipanel-kutatásához kapcsolódva.