hirdetés
hirdetés
hirdetés

MTV - kutatás a tévénézés minőségéről

Az alacsonyabb iskolai végzettségűek kisebb arányban nézik a köztelevízió műsorait, mint a kereskedelmi csatornák programjait - derült ki abból a prezentációból, amit Horváth Réka, a köztévé marketingvezetője, és Perjés Tamás, a Szonda Ipsos médiakutatási igazgatóhelyettese tartott a Média Hungary konferencián május 24-én Tihanyban.
hirdetés

A tévénézés minősége címmel ismertette legújabb kutatását a Magyar Televízió (MTV), amelyben április 24-e és 30-a között 1500 háztartásban vizsgálták a tévénézési szokásokat. Minden 12 évnél idősebb családtagnak naplót kellett vezetnie arról, hogy mikor, melyik műsort nézi a televízióban, illetve, hogy az mennyire nyerte el a tetszését. Összességében hat csatorna (a MTV, az m2, a Duna TV, az RTL Klub, a Tv2 és aViasat3 műsorait vizsgálták a tévénézés minősége szempontjából.

Az elemzők azt mérték, hogy mekkora a műsor tetszési indexe, illetve nézték a tudatos műsorválasztást, azaz, hogy mi alapján választotta a néző az adott műsort. Az is szempont volt, hogy a fogyasztó egyedül nézte-e a programot vagy a háztartásból többen. Ennek alapján minden műsor kapott egy úgynevezett involvement adatot, azaz egy bevonódási arányszámot. Minél közelebb volt ez az arányszám a százhoz, annál nagyobbnak tekintették az adott műsorra fordított nézői figyelmet. Mint a konferencián elhangzott: ennek mértéke kihat a reklámblokk alatti tevékenységre is. Az adatokból kiderül, hogy a MTV hírműsorainál az alapfokú végzettségűek bevonódási indexe alacsonyabb, mint a kereskedelmi tévéknél, a felsőfokú végzettségűek pedig közel azonos figyelmet fordítanak az MTV és a kereskedelmi televíziók hírműsoraira.

Az MTV 2006-ban összesen négy ilyen felmérést készít, ez volt az első. Az adatok később bekerülnek a Média Navigátor jelenleg fejlesztés alatt álló Tévé Navigátor nevű szoftverébe.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés