hirdetés
hirdetés

Művelt Marketinges: a marketingkutatások története

2015-07-09

Kattintható idővonalon mutatjuk be majdnem az összes fontos eseményt 1850-től napjainkig. 

A kommunikációs iparág bármelyik szereplőjétől teljesen természetes igény, ha minél többet akar tudni a környezetéről. A társadalomtudományok 19. századi kialakulásával párhuzamosan, a módszertanok elsajátításával a kereskedelem is egyre több típusú adatot kezdett el rögzíteni részben a konkurenciáról, részben pedig az emberről és annak miliőjéről. Az alábbiakban kronologikusan bemutatjuk, hogy a cégek egyéni érdekei alapján elindított önálló részkutatások hogyan alapozták meg a módszertanokat, miképpen segítette a tudományosság az igényeket, hogyan fejlődött a kutatás iparággá, és végül milyen egészen elképesztő irányai alakultak ki a marketingcélú kutatásoknak. A lista 44 eseményt tartalmaz, nyilván nem teljes, de nagyon szívesen kiegészítjük. 

 

Bátorfy Attila

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés