hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nagy-Magyarország térkép

A gondosan felépített vállalati vagy politikai kommunikációt egy csapásra romba döntheti egy kínos fotó – még akkor is, ha csak egy mobiltelefon kamerájával készült. Dan Gillmor könyve a civil újságírás lehetőségeiről szól.
hirdetés

Orbán Viktor háza gondosan el van rejtve a budai hegyekben sétálók szeme elől. Felesége kocsija viszont az utcán áll, és egy arra járó kutyasétáltató látja, amint kiszáll belőle és bemegy a kertkapun. A kutyatulajdonos néhány lépést tesz csak, amikor feltűnik neki, hogy a kocsi hátsó ablakára ragaszott H betű Nagymagyarország-térképet ábrázol.

 Mobiltelefonjával két képet készít, egy közelit és egy távolit. Otthonról elküldi a fotókat az Indexnek, a fotók egyenesen a címlapon landolnak.
Mindez kitaláció. De ilyen eset könnyen megtörténhet a kampány hátralevő részében, szélsőséges esetben akár el is döntheti a választásokat. Egy kínos pillanat lefényképezése, egy elkapott párbeszéd hiteles közlése egy blogon. Mindezt úgy hívják, „civil újságírás” angolul, citizen journalism. Az internet,
a mobiltelefon, a számítógépek mára ugyanis lehetővé teszik, hogy mindenkiből tudósító, szerkesztő váljon, és szinte végtelenül nagy nyilvánosságot érjen el. Blogok, e-maillisták, félhivatalos hírlevelek, honlapok, de akár egy sms is eszköze lehet a civil újságíróknak.

Dan Gillmor We the Media (Mi vagyunk a média) című könyvében a civil újságírás eszközeit és lehetőségeit foglalja össze. Úgy véli, a lehetőségek már 2001. szeptember 11. előtt is adottak voltak, a civil újságírást mégis azon a napon fedezte fel igazán a nagyközönség. A szemtanúk interneten közzétett beszámolói, fényképei sokaknak adtak információt.

Talán nem is kell külön magyarázni, hogy mindennek a marketing, és különösen a public relations területére is nagy hatása van. Gillmor pontokba szedi, mire figyeljenek oda a vállalati kommunikátorok, ha nem szeretnék, hogy egy alig olvasott blogról információs lavina induljon el róluk. Első tanácsa, hogy legyenek nyitottak ezekre az információforrásokra, tegyenek fel kérdéseket nekik, és ismerjék meg őket. Ha mindez megtörtént, lássák el őket is azokkal az információkkal, amikkel egy újságírót ellátnának. Használják az új fórumokat és eszközöket a cégük kommunikációjában is, és győzzék meg a vezérigazgatót, hogy írjon egy hozzászólást a vállalati blogra.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés