hirdetés
hirdetés
hirdetés

Négy céget is bírságolt a GVH

Fogyasztókkal szembeni tisztességtelen magatartás miatt szabott ki összesen 45 millió forintos bírságot a GVH négy cégnek. Az egyik céget korábban már háromszor feddte meg a hatóság.
hirdetés

Összesen közel 45 millió forint bírságot szabott ki május 25-én a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) négy cégnek fogyasztókkal szembeni tisztességtelen magatartás miatt. Az Euro Correct Consultingot (ECC) 9,3 millió forint, az ECC korábbi ügyvezetője tagságával 2009-ben létrejött Group Savinget (GS) 8,9 millió forint, az ECC egyik tagjának vezetésével alakított Group Centert (GC) 21 millió, míg a New Face Média-t 5 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a hatóság. A GVH hasonló jogsértés miatt már három eljárásban is elmarasztalta az Euro Credit néven is működött ECC-t, és összesen 36,5 millió forint bírságot szabott ki a társaságra.

Az ECC fogyasztói csoportok kezelését és szervezését végezte, 2009. március és június között már a GS megbízottjaként, miközben a GS átvette a fogyasztói csoportban való részvételre kötött szerződéseket. A GC pedig az ügyfélszerzéssel kapcsolatos tevékenységeket végezte 2009 júniusától. A New Face Média végezte az ECC-vel kötött hirdetésszervezési keretszerződés alapján a sajtóban megjelenő reklámok kidolgozását és azok megrendelését.

A vállalkozásokkal szemben a GVH – hasonlóan az elmúlt években a fogyasztói csoportokat szervező más vállalkozásokkal szemben lefolytatott eljárásaihoz – azért indított vizsgálatot, mert azok hirdetéseikben a fogyasztók részére nem vagy nem egyértelműen adtak információt a fogyasztói csoportokról, illetve hogy milyen konstrukcióról van szó. A reklámok révén az ügyfelek annak reményében köthettek szerződést a fogyasztói csoport szervezőjével, hogy hamarosan pénzhez jutnak, miközben ez nem felelt meg a valóságnak.

Eljárásában a GVH többek között azt vizsgálta, hogy az elsősorban az átlagosnál jóval kiszolgáltatottabb helyzetben lévő, jellemzően anyagilag megszorult, a hitelintézetek szolgáltatásaiból kirekesztett (BAR-listások, nyugdíjasok) fogyasztókat célzó hirdetések, tájékoztatások alapján az azokkal találkozó személyek tisztában lehettek-e a fogyasztói csoport konstrukció lényeges elemeivel. Azaz azzal, hogy az adott szolgáltatás nyújtására belső hitelezéssel (a tagok befizetéseiből) kerül sor, hogy meghatározó a szerencseelem léte (esetenként sorsolás alapján dől el ki az a szerencsés, aki adott hónapban a vásárlói joghoz jut) és az a körülmény, hogy a fogyasztó nem a szerződéskötéskor, hanem később, akár évek múltán juthat a vásárlási joghoz, és azáltal a megszerezni kívánt dologhoz.

A GVH az elmúlt öt évben összesen tizenegy eljárást folytatott le különböző fogyasztói csoportokat szervező vállalkozásokkal szemben, melyek szinte kivétel nélkül marasztalással és összesen 141 millió forintot meghaladó bírság kiszabásával zárultak.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés