Szeptember elsejétől Horváth B. Soma a Sanoma Media közép-kelet-európai hr-igazgatója. Interjúnkban az új pozícióról, az elbocsájtásokról, a médiaipar jövőjéről és az ideális jelöltekről kérdeztük.
Kedves látogatónk! Ez a tartalom csak a Kreatív Online előfizetői számára elérhető, kérünk, a megtekintéséhez lépj be!
Ha nincs kéznél a jelszó, érdemes előkeresni, mert a jövőben az archívum mellett az exkluzív tartalmaknál is sűrűbben találkozhatsz majd vele. Azelofizetes@pphmedia.hu címen segítünk, ha nem került elő.
Nem feltétlenül anomália, vagy ellentmondás. Elég megnézni, hogy a kiadók miből fedezik a működésüket. Nem árulok el titkot, hogy ma piaci alapon nagyon nehéz szeriőz terméket rentábilisan működtetni, kevés ilyen termék van.
A bulvár tematikán belül pedig vannak különbségek. Kívülről a bulvár egy könnyed, egyszerű műfajnak tűnik, de belülről nézve korántsem az. Igen, van olyan aspektusa, hogy ott kell loholni a sztárok nyomában, de felületesség volna erre leszűkíteni ezt a munkát.
Kicsi olyan ez, mint a sales-es munka. Értékesítőként jól lehet keresni, komoly felkészültség kell hozzá (pl. médiaértékesítésben), mégis igazságtalanul alacsony a presztízse.
A média munkaerőpiacán erőteljes átrendeződés zajlik: printből digitális felé. Csökkenni fog a nyomtatott termékek kínálata, miközben a médiacégek nehezen találják meg a jól felkészült digitális szakembereket.
„Érzek azért némi ellentmondást az "ezrek kerülnek a médiából az utcára" vízió és a gombamód szaporodó médiakurzusok között.”
Pedig világosan megmagyarázza, mit keresnek:
„Nálunk a minőségi bulvárújságírásra van kereslet, éppen ezért indítunk például ilyen szakot a Sanoma Médiaakadémián. Messze túl sok általános és irreleváns tudással rendelkező ember kerül ki az egyetemek és főiskolák kommunikációs kurzusairól. Mi pedig az affinitást keressük, a tehetséget.”
Értsd: egyetemről kikerül a sok nagyokos, tudással meg igényekkel, ami nekünk nem jó, mert nekünk mindenlébenkanál nyomuló és kulturális gátlás nélküli pletykagépek kellenek.
Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.