hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nehéz helyzetben a megyei napilapok újságírói

A válságra hivatkozva a megyei napilapokat 20-25 százalékkal kevesebb újságírónak kell elkészítenie, mint korábban, vagyis a korábbi bérért jóval többet kell teljesíteniük, ezért a MÚOSZ felhívással fordul a kiadókhoz.
hirdetés

 „Egzisztenciálisan és szakmailag is súlyos veszélybe kerültek a megyei napilapok szerkesztőségeiben dolgozó újságírók, a kiadók tulajdonosai ugyanis az egész gazdaságot sújtó válságra hivatkozva, nem először, szigorítják munkakörülményeiket” - állapította meg a Magyar Újságírók Országos Szövetsége (MÚOSZ) érdekvédelmi bizottsága állásfoglalásában.

Mint azt a magyar sajtó napja előtt kiadott kommünikében kifejtették, néhány helyen még tartanak a kollektív szerződésekről szóló egyeztetések, de az már világosan látszik: a megyei napilapokat 20-25 százalékkal kevesebb újságírónak kell majd elkészítenie, mint korábban. Azoknak, akik nem kerültek az elbocsátottak listájára, a korábbi bérükért kell teljesíteniük az "irreálisan magas normákat".

Kitérnek arra is, hogy a központi kiadói direktívákat csaknem mindenütt a főszerkesztők hajtják végre, s kicsi mozgásterük. A központi szerződésekben ugyan nincsenek rögzítve a teljesítménykövetelmények, de minden újságírónak havonta legalább 75 flekknyi szöveget kell megírnia ahhoz, hogy megkapja a szerény alapfizetését.

A megyei lapok többségénél a norma alatti teljesítményt 20 százalékos alapbércsökkentéssel, a több hónapos alulteljesítést elbocsátással büntetik.

A MÚOSZ érdekvédelmi bizottsága felhívással fordul a megyei lapok kiadóihoz, kérve, hogy a válság terheit ne hárítsák kizárólag az újságírókra. Egyúttal együttműködésre kéri az összes újságíró-szervezetet annak érdekében, hogy sürgősen tárgyalásokat kezdhessenek a hazai kiadók vezetőivel, majd felvehessék a kapcsolatot a külföldi anyacégek vezetőivel, illetve az ottani szakmai, érdekvédelmi szervezetekkel a magyarországi regionális sajtóban kialakult kritikus helyzetről - zárul a kommüniké.

(forrás: MTI)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés