hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nem gyógyít a fényterápia, viszont büntetést kap

A GVH tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt 10 milliós bírságot szabott ki a Meditens Kft-re. A cég fényterápiás eszközének igazolatlan gyógyhatást tulajdonított. Honlapján fél évig hozzáférhetővé kell tennie a versenyhatóság döntését.
hirdetés

A Meditens Hungary Kft. 2001 tavaszától forgalmazza a Med-Colour Hegyikristály szín- és fényterápiás készüléket. Az eszközről a Hálózat televízión keresztül, szórólapokon, internetes honlapján, DVD-n, a készülék felhasználói kézikönyvében és használati utasításában olyan állításokat tett közzé, amelyek szerint a készülék különböző egészségügyi, lelki és kozmetikai problémák kezelésére alkalmas.

A versenyfelügyeleti eljárás során a Gazdasági Versenyhivatalnak (GVH) nem feladata, hogy szakértői bizonyítást folytasson le a termék hatását illetően, a Meditens kötelessége állításai valóságtartalmának igazolása. A vállalkozás azonban nem igazolta a tájékoztatásainak részét képező tényállításokat, továbbá illetékes szakhatóság igazoló szakvéleményét, engedélyét sem csatolta. Emiatt a GVH szerint megállapítható, hogy a Meditens Kft. valótlanul állította, hogy a Med-Colour készülék alkalmas betegségek, illetve az emberi szervezet működési zavarainak gyógyítására.

A hatóság úgy véli, a fogyasztók megtévesztésére alkalmas annak elhallgatása, hogy a gyógyhatású terméket az arra hivatott szakhatóság nem vizsgálta, ha közben a termékről a vállalkozás azt állítja, hogy használatának gyógyhatása van. Függetlenül ugyanis attól, hogy van-e egy terméknek gyógyhatása, vagy nincs, a GVH szerint a fogyasztók más döntést hoznának, ha tudnák, a termék alkalmasságáról az arra hivatott szakhatóság milyen véleményt alkotott.

Ugyancsak a fogyasztók megtévesztésére alkalmas, amikor a Meditens az orvostechnikai eszközök tanúsítását végző ORKI szakvéleményére hivatkozik a használati utasításban. A szakvélemény ugyanis azt nem tartalmazza, hogy a készülék orvostechnikai eszköz lenne, vagy hogy gyógyhatású lenne a használata, sőt sokkal inkább a tájékoztatásban megfogalmazott pozitív hatások hiányára lehet belőle következtetni.

Mindezek miatt a GVH megállapította, hogy a Meditens megtévesztette a fogyasztókat és tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott. Emiatt a vállalkozásnak 10 millió forint bírságot kell fizetnie. A bírság összegének meghatározásakor súlyosbító körülménynek bizonyult, hogy a megtévesztő tájékoztatások sérülékeny fogyasztói körnek szóltak, hosszú időn át széles körben elérhetőek voltak és közzétételük jelentős összegeket emésztett fel. Enyhítő körülmény volt, hogy az eljárás megindulásakor a Meditens azonnal változtatott tájékoztatási gyakorlatán.

A versenyhatóság a vállalkozást a jogsértő magatartás folytatásától eltiltotta és kötelezte arra is, hogy a határozat kézhezvételét követően 30 napon belül internetes honlapján fél éven át tegye közzé a GVH határozatát.

Tiszold Antal, a Meditens ügyvezető igazgatója a GVH közleményéről elmondta: a hivatalnak nem volt joga sajtóközleményében azt állítani, hogy nem gyógyítanak a cég által forgalmazott termékek. Tiszold hozzátette: bírósági felülvizsgálati kérelemmel élnek a hivatal ellen.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés