hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nem rendezi át a reklámpiacot a médiatörvény-tervezet

A kereskedelmi tévék örültek volna, ha a médiatörvény-tervezet alapján a közszolgálati  médiumok nem sugározhatnak reklámot, az MTV pedig úgy érzi, hogy a javaslatnak egyértelmű nyertese. 

hirdetés

Nem rendezi át a reklámpiacot a most nyilvánosságra hozott médiatörvény-tervezet - mondták a tihanyi Korrektúra 2010 médiakonferencia egyik keddi kerekasztal-beszélgetésén az RTL Klub, a TV2 és a Magyar Televízió illetékesei.

Az új rendelkezéseknek "inkább korrekciós hatást" tulajdonított Kovács Krisztián, a TV2 kereskedelmi igazgatója. Egy kérdésre válaszolva jelezte: örültek volna, ha a közszolgálati médiumok a jövőben nem sugározhatnak reklámot, hiszen így nagyobb bevétel jutott volna nekik.

Osztotta az utóbbi véleményt Vidus Gabriella, az RTL Klub reklámlehetőségeit értékesítő R-Time ügyvezető igazgatója, megjegyezve, az új szabályozás nem jelenti azt, hogy a mostaninál több pénz lesz a hirdetési piacon.

Mint mondta, a formálódó új rendszerben vannak homályosan körülírt területek, ilyen például a termékelhelyezés témája, de ezeket a kérdéseket az elmúlt másfél évtizedben már alaposan körüljárták, kitapasztalták, hogy mit szabad, illetve mire vevő a piac.

Schatz Péter, az MTV üzleti és termékfejlesztési igazgatója a termékelhelyezés kapcsán arról beszélt: ez már a jövő lekérhető szolgáltatásokat kínáló médiájának technológiája, amely azt célozza, hogy "a néző a reklámot ne tudja kikerülni".

"Ennek a törvényjavaslatnak a közszolgálat egyértelmű nyertese, gazdasági tekintetben is" - mondta.

Más szempontból tekintett a kérdésre Somlói Zsolt, a Mindshare médiaügynökség ügyvezető igazgatója, megjegyezve: néhány gyógyszergyárat leszámítva nem vonz el szignifikáns reklámpénzt a Magyar Televízió.

Hozzátette: Magyarországon 1997 óta folyamatosan csökkentek a tévés reklámárak, kivételt csak a 2002 és 2004 közötti időszak jelentett. Így Magyarországon ma harmadannyi pénzből lehet elérni egy nézőt, mint a cseh piacon.

(forrás: MTI)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés