hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nem tetszik? Viszlát!

Túlóra: mindenki addig dolgozik, ameddig kell

Nyílt titok, hogy nem nyolcórás a munkaidő a reklámszakmában, és úgy tűnik, ezzel számolnak is azok, akik itt képzelik el a karrierjüket. Legalábbis kénytelenek, mert ha valakinek ez nem tetszik, kereshet más állást magának.
hirdetés
Kedves látogatónk! Ez a tartalom csak a Kreatív Online előfizetői számára elérhető, kérünk, a megtekintéséhez lépj be!
 
Ha nincs kéznél a jelszó, érdemes előkeresni, mert a jövőben az archívum mellett az exkluzív tartalmaknál is sűrűbben találkozhatsz majd vele. Az elofizetes@pphmedia.hu címen segítünk, ha nem került elő.
 
Ha nincs élő előfizetésetek, itt választhatjátok ki a számotokra megfelelő csomagot.
E-mail cím:
Jelszó:
hirdetés

Németh idén januárban távozott a TV2 senior kreatív produceri pozíciójából, és eddig kérdéses volt, hogy hol folytatja tovább a karrierjét. 

A Dove és Lizzo közösen lépnek fel a fiatal lányok mentális egészsége érdekében. 

A Wavemaker társ-kreatívigazgatója a D&AD New Blood Awards Duolingo zsűrijében bírálja majd el a feltörekvő kreatív tehetségek pályázatait.

Influencer-menedzsmenttel, kampánykezeléssel és tartalomgyártással is megbízta a Samsung az ACG-t. 

A piac mérete tavaly 13,195 milliárd forint volt az MPRSZ adatai szerint, ami 9 százalékos csökkenést jelent a 2019-es 14,5 milliárd forinthoz képest. 

Hozzászólások (13 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Néhány mazsola a kirugások okaival...:)
http://www.mfor.hu/cikk.php?article=21132&pat=11
#
És ki védi meg a mukavállalót az ellen, amikor a drága főnök sem végzi el időre a munkáját (vagy ha igen akkor elcseszi), ezért az utolsó pillanatban jut el a
beosztotthoz a meló – romokban?
Szóval, lehet ragozni a témát pro és kontra, de egy biztos: az esetek túlnyomó többségében a beó az áldozat, mert ő van jobban kiszolgáltatva.

Az én cégemnél legtöbbször vezetési, szervezési hiányosságok, hozzá nem értés miatt kell túlórázni. (A másik véglet, amikor szintén emiatt hetekig láblógatás
megy.)
Nyilván cége válogatja, de ahol van minimum két vezetői szint fölöttem, ott nekem ne jöjjön egyik főnök sem, hogy 1. vagy nem dolgozok, 2. vagy sír a szám a túlóra
miatt. Az erőforrások optimális beosztása ugyanis az Ő feladatuk. Ha kevesebb embert alkalmaznak, mint szükséges, vagy jóval több munkát osztanak ki, mint amennyit el
lehet végezni túlóra nélkül, az az Ő saruk. Ja, és lehet motiválni is, nem csak hajtani a beót.
„Zab hajtja a lovat, nem az ostor.” (Zimmer Feri)

Ismerek olyan céget, ahol a munkaidő optimális kitöltése működik. Ott túlórázni nem sokat lehet, mert este 6-kor haza zavarnak mindenkit, az épületet meg lezárják.
Ez a cég persze 100% holland tulajdon, képzett vezetőkkel.
Egy kicsi, 5-10 fős cégnél persze más ahelyzet, ott nem lehet ilyen szigorúan „elhatárolódni” és mindent a vezetőkre kenni. Ott egy beó-tól más hozzáállás
követelhető meg.
#
és ki védi meg szegény munkáltatókat az ellen, hogy a fizetett munkaidőt elfecserészzék az alkalmazottak, neteznek és buta emaileket küldözgessenek. Ha számon kérik a
munkájukat duzzogva túlóráznak, hogy készen legyenek. Ehhez a kérdéshez felügyelni kellene a munkaidő optimális kitöltsét is. Természetesen sok eset van, amikor nem
így néz ki a dolog, de ilyen is van.
#
Jó kis téma. Nemrég konzultáltam egy munkajogásszal erről. Nem egyszerű pereskedni, mert:
1. Azonnal nem perelhetsz, előtte írásban illik többször felszólitani a munkaadódat, hogy ugyan fizesse már ki a túlórádat. Ja, és csak jelentős összegű
„tartozás” esetén éri meg elkezdeni a játékot.
2. Ha perelsz, akkor a túlmunkát bizonyítani kell. Na ez a leggyengébb láncszem, ugyanis:
– Ajánlott tanukkal bizonyítani a túlmunkát (de ki fog a munkaadója ellen tanuskodni?)
– Nem árt ha fel tudsz mutatni elektronikus aláírással hitelesített e-mail-eket, az így folytatott levelezést szinte mindig elfogadják bizonyítéknak. (Mert éjjel
kettőkor az ember nem passzióból küld levelet a főnökének a benti gépről) Ez viszont önmagában még kevés.
– Nem árt ha vezetsz saját munkaidő nyilvántartást, csak hogy ne a levegőbe beszélj a bíróság előtt. Egy kis nyomatékot adhat a szavadnak.
– Nem árt, ha fel tudsz mutatni sorozatos ÍRÁSBELI túlmunka elrendelést. A Mt. szerint, ha a mukavállaló kéri, akkor írásban kell a túlmunkát elrendelni. Ha nem
hajlandók, akkor azt úgy lehet venni, hogy nem rendelték el a túlmunkát. Ennek a „kivitelezése” persze gázos, mert a főnököd egyből tudni fogja, hogy majd be akarod
rajta hajtani a pénzt.
És ha van is írásbeli elrendelés, az még önmagában nem bizonyítja, hogy le is dolgoztad.
Szóval nem egyszerű. Elolvastam a Mt erre vonakozó részét és a véleményem, hogy sokmindent a mukaadó-munkavállaló kölcsönös megegyezésére alapoznak. Na és ez az
ami nem szokott menni, egyszerűen az ellenérdekeltség miatt.

Ami melletted szólhat:
– Túlmunkát csak rendkívül indokolt esetben lehet elrendelni. Arra a cégre, amely folyamatosan túlmunkáztat, sanda szemmel fog nézni a bíróság.
– A munkaadód köteles olyan mukaidő nyilvántartást vezetni, amelyből egyértelműen kiderül, hogy az Mt. szerint meghatározott heti 40 órát túllépted-e vagy sem. Ha
nem tud ilyet felmutatni (nálunk pl. nem tudna), akkor a céget elég szépen megbírságolhatják. (500 000 - 3 000 000 Ft-ig. A felső határt persze sohasem szabják ki.)
#
TUD VALAKI BÁRMIT?
#
TUD VALAKI BÁRMILYEN MÁS CÉGNÉL ILYENRŐL????
#
TUD VALAKI ARRÓL, HOGY LETT VOLNA REKLÁMÜGYNÖKSÉG ELLEN MUNKAJOGI PER, A MUNKAVÁLLALÓI JOGAINAK MEGSÉRTÉSE MIATT?
#
Lehet, hogy Máté Kriszta volt az első fecske, de megszünt a műsora...
#
A gond az, hogy a szavak semmit sem érnek. egész egyszerűen nem érdekük a vezetőknek, hogy rendezzék a problémát. amíg nem lesz egy precedens értékű per, bár egy eset
az nem eset. TUD VALAKI ARRÓL, HOGY LETT VOLNA REKLÁMÜGYNÖKSÉG ELLEN ILYEN JELLEGŰ, MUNKAJOGI PER?
#
meg jo, hogy nem talaltak senkit, aki megmondta volna.
nev nelkul. se.

nyuszihopp.
#
még jó hogy maradt valaki aki megmondja a tutifrankót! különben mi lenne belőlünk, sok kicsi mekfláj akit elnyomnak a biífek:)
#
minden magyar reklamugynoksegi dolgozo McFly.
NYUSZI.

ha enyyire harcoltok(unk) egy jo otletert is, akkor a reklamok szinvonalara is megvan a magyarazat.

pudingok. tenyleg.

fa.
#
Köszönet a Kreatívnak, hogy foglalkozott a túlóra témájával (lásd Kreatív, Túlóra: mindenki addig dolgozik, ameddig kell)

Remélhetőleg olvassák a cikket a MAKSZ vezetői is, és ezentúl nemcsak a reklámcégek, hanem azok dolgozóinak ügyét, érdekképviseletét is felvállalják. Hiszen mi
lehetne szebb cél egy szakma vezetői számára annál, minthogy legális keretek közé tereljék tevékenységüket, és hogy élhetőbb életet biztosítsanak azoknak, akik
számukra a legfontosabbak.

Remélem, a MAKSZ vezetői ugyanazzal az erőbedobással és elhivatottsággal vágnak bele ebbe a munkába, mint ahogy azt megkövetelnék saját alkalmazottaiktól. Nem
tetszik? Viszlát!

FikkaMakka





hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés