hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nesze neked reklámkritika!

Reakció a Babarczy-interjúra

És ez az volt, mégpedig a felpofozós fajtából. Amikor elolvastam a Kreatív legutolsó számában a Babarczy Eszterrel készült interjút [2004. július], arra gondoltam, hogy megvan a tuti megoldás, a tökéletes kritikus.
hirdetés
Babarczy Eszter sosem dolgozott kommunikációs ügynökségnél, így nem vádolható elfogultsággal. De nem is egy amatőr hétköznapi vásárló, aki rossznak ítél meg egy reklámot, ha annak célcsoportjába ő nem tartozik bele, és nem úgy hat rá, ahogyan annak kellene. Babarczy Eszter szakmai alapon, mégis kívülállóként ítélheti meg a munkánkat. Mint esztéta, publicista, médiakutató, kultúrtörténész és művészettörténész, a reklámot, annak minőségét és hatását hitelesen kritizálhatja.

Aztán arra is gondoltam, hogy nemcsak szívesen olvasnék tőle kritikát, hanem mint tisztánlátó fogyasztói insight-gyűjtő, stratéga és a kommunikációs csatornák nagy ismerője, nagyon szívesen dolgoznék vele. Mi több, ilyen kollégáról kell hogy álmodjon minden ügyfél és ügynökség.

Ahogy azonban hallottam, nem minden ügynökség örült az írásnak. Végül is, ha jobban belegondolunk, semmi természetellenes nem történik, ha a reklámügynökségek és ügyfeleik felháborodva ellenkeznek. Mert ez egy érthető védekező reakció, még ha nem is túl szimpatikus.

De valami fura gondolat azért elkezdett motoszkálni a fejemben. Mi van, ha ez nem egy természetes védekező stratégia? Mi van, ha azért ellenkeznek, mert nem is látják, nem is értik, nem is érzik a különbséget a jó, a rossz és a középszerű között? Mi van, ha nem is nézik hülyének a mainstream fogyasztót, mert nekik ezek a standard jó ötletek? Mi van, ha a kreativitás nekik egyenlő a szóviccel és az öncélú humorral? Mi van, ha meg vannak győződve arról, hogy jó és hatékony, amit csinálnak? Mi van, ha a hangosan ellenkezők egyszerűen csak középszerű, urambocsá! rossz szakemberek…?

Akkor Babarczy Eszter véleménye nem egy ing, amit magukra kell venniük, hanem egy nagy zakó a szakmának.

Bujtás Attila, Rebel Rouse, kreatívigazgató
a szerző cikkei

hirdetés
Hozzászólások (11 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Azért az elég ciki, hogy azon vitatkozunk hány centi is B.E., és ha annyi amennyi, akkor hogy jön ahhoz, hogy... - ahelyett, hogy elgondolkoznánk azon tényleg olyan k*** jó
a magyar reklám??
#
ja... bocs...
azzal nem vitatkozom :)
#
mert ez egy fórum, ahova azért néznek be az emberek mert kiváncsiak egymás véleményére. ez a fórumozás lényege. ugyhogy ha legközelebb bármilyen fórumba benézel,
tudd h ott sok ember, sok véleményével fogsz találkouzni, esetleg olyan véleményekkel is, melyek neked nem teccenek.
#
kiscsaj, ugyertem egyotven :)))))))))
#
Itt nem egy számmal nagyobb egók vannak. Itt mindent elfedő egók fröcsögnek. Nem tudom miből gondolják, hogy magasröptű gondolataikat meg kell osztaniuk másokkal is.
#
ne haragudj, de vitatkoznom kell. sztem nem okos és nem kiscsaj. közel a negyvenhez egy rémisztően felületes, vekengő pillogóművész. az index nyitólapjának lead-jeiből
szerzi naprakészségét. szakmai körökben, konferenciákon hörögnek a felületességén és a hiányos tudásán. nem tud az elolvasottakból/megtapasztaltakból/hírekből =
az életből és a saját, önálló gondolataiból egy új véleményt/meglátást kialakítani. nem jut eszébe semmi. én meg azt szeretem ha vki aszongya hogy XY azt mondta
hogy...., és erről nekem az jut eszembe hogy... Mert ha XY véleményére volnék kiváncsi, akkor leveszem a polcról és elolvasom. egy elviselhetetlen perszóna, frigid
nimfomán.

nagyon károsnak tartom hogy mostanában ő/megnemcsakő a hivatalos megmondoasszonyok/férfiak. lévén h nem mond/anak meg semmit.
B.E. megírta ezt a cikket is. és. vmi új info? következtetés? érdekesség? az ilyenre szokta egy tanárom azt mondani, h "jó,jó. de minek."
ráadásul az én meglátásom és vesszőparipám, h azért vannak ilyen reklámok, meg műsorok/újságok, meg megmondók, mert valaki(k) kitalálják őket, és sokkal
többen megfelelő székekben jóváhagyják azokat és azt mondják: "igen!!! így a legjobb!!! ezt/őt karjuk!!! - és jóváhagyják!
de sztem ezt itt mindenki tudja.... uh csináljuk a "lapos a hajam nem vesznek észre. használj x sampont és akkor majd észre vesznek, mert nem lesz többé lapos a
hajad" reklámokat. és ha van egy két haladó szellemű kreatív megrendelő, akkor mázlink van. ha meg nem, akkor meg megcsináljuk az ARCra, meg TCR-nek, jófejségből.
és az, hogy van-e lelkiismeret furdalásunk, mert hisz (vizuális)ízléstformálunk, meg a nyelv....., meg a tartalom..... az a mi ügyünk, és fogmosás közben a tükör
előtt próbáljuk lerendezni.
óóó. nem terveztem h ez ilyen hosszú lesz... ígyis a felét kihúztam, hisz ez egy fórum.
a babarczyfélék mindig kihoznak a sodromból.... bocs.
#
Igen, igen, merjünk másfélszer nagyobbak lenni, legfeljebb nem sikerül. De ez a véleményemen nem változtat, hiszen ez is csak egy vélemény .)
#
B.E. mostanaban hivatalos megmondoasszony. Nem szakmai feltetlenul, de okos kis csaj. Fabricius
#
A kritikusnak, vagy a kritikának szerintem az ügyfelet és az ügynökség meghatározó vezetőit kell befolyásolnia. Aztán az Ő gondolkodásuk befolyásolja majd a napi
munkát és az alsóbb szinteket.
Persze nálunk ez, ebben a formában, még nem működik. Az okokról meg mindenki másképp vélekedik. De szerintem azért van ez így, mert itt mindenkinek egy számmal
nagyobb az egoja. Pl.: "Elnézést, de ki az a Babarczy Eszter...?" :)
#
esszéista, kritikus és fordító. .. /asszem pontosan írtam / és valószínűleg nem befolyásolja a napi munkádat-:)
#
Elnézést, de ki az a Babarczy Eszter, és ha már így rákérdeztem, megkérdezem mégegyszer: kicsoda Babarczy Eszter, és mennyiben befolyásolja a véleménye a napi
munkámat? Nem kell gondolkozni, köpöm is a válaszokat: nem tudom, és semennyiben. De érdekes volt, ez is egy vélemény, olyan, mint a többi, lépjünk kicsit arrébb a
címlaplánytól, és figyeljünk tovább!

Üdv
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés