Névleg eltűnt
Lowe GGK-ra egyszerűsödött a Lowe Lintas GGK
Az Interpublic Group (IPG) 1999-ben úgy döntött, világszerte egy cégben olvasztja össze két reklámügynökségét, a Magyarországon Lowe GGK, illetve Ammirati Puris Lintas néven működő leányvállalatait. A fúzió során az Ammirati Puris Lintas integrálódott – helyileg és működésében egyaránt – a Lowe GGK-ba, az újjáalakult ügynökség neve 2000 elejétől Lowe Lintas GGK lett. A „Lintas” egyébként egy mozaikszó, amely eredetileg a Lever Intarnational Advertisng Services rövidítéseként, a Lever testvérek által, a saját márkák – a Unilever – kommunikációjára létrejött reklámirodát jelölte.
2002 áprilisától a hálózat új neve Lowe & Partners lett, így a kelet-közép-európai régióban – a hagyományoknak megfelelően – Lowe GGK.
Néhány ügynökségi névváltozás 2001–2002-ben | |||
![]() | |||
Ügynökség | Korábbi név |
A névváltás ideje |
A névváltás oka |
![]() | |||
Allison & the Whizz Advertising | Whizz Advertising Allison & Clement Marketing |
2001. 12 |
Egyesült a Whizz Advertising és az Allison & Clement Marketing. |
![]() | |||
Café Reklám | Land-Walking |
2001. 05. |
Egy csoportban egyesítették a különböző kommunikációs szolgáltatásokat nyújtó cégeket. |
![]() | |||
D'ArcyAvenue | D'Arcy, Avenue |
2001. 02. |
Egyesült a D'Arcy és az Avenue reklámügynökség. |
![]() | |||
Mediaedge: CIA | The Media Edge CIA |
2001. 12. |
A nemzetközi fúzió eredményeként a CIA beolvadt a The Media Edge médaügynökségbe. |
![]() | |||
Roxer 2.0 | Roxer |
2001. 08. |
Átalakult az ügynökség, a vezetőség. |
![]() | |||
Saatchi & Saatchi; Bates 141 |
Bates Saatchi & Saatchi |
2002. 03. |
Az ügynökségből kivált a Bates, és létrejött a Saatchi & Saatchi és a Bates 141 nevű cég. |
![]() | |||
Forrás: Kreatív | |||
![]() |
Nemcsak a név, de az ügynökség arculata, például a logója is megváltozott. Magyarországon az elmúlt 12 évben a tulajdonosi kör bővülése a vizuális megjelenést többször is változtatásra késztette. A magyar iroda ez idő alatt azonos menedzsmenttel – Merényi Éva ügyvezető igazgatóval, Rényi Andrea ügyfélkapcsolati igazgatóval és Nemes Juli vezető kreatívigazgatóval –, de egyre bővülő nemzetközi háttérrel és ügyfélkörrel működött.
Merényi Éva a névváltás okával kapcsolatban úgy nyilatkozott: „Ha viccelni akarnék, azt mondanám: azt akartuk, ha a benzinkútnál valaki számlát kér, egyszerűbb legyen az élete.” A névrövidítés igazi indokaként az átalakulás befejeződését jelölte meg az ügyvezető igazgató. A Lowe GGK név identitásuk közvetítője, arra utal, hogy a két ügynökség működésileg és kreatív szempontból összeért, letisztult.