hirdetés
hirdetés
hirdetés

Névleg eltűnt

Lowe GGK-ra egyszerűsödött a Lowe Lintas GGK

Két év alatt másodszorra váltott nevet az utóbbi időben Lowe Lintas GGK-ként ismert reklámügynökség. Az Ammirati Puris Lintas a névben nem él tovább.
hirdetés
A hálózat központjának döntése értelmében leegyszerűsítette nevét, és Lowe GGK-nak hívja magát az eddig Lowe Lintas GGK néven futó reklámügynökség. A Lintas szó elhagyása arra utal, hogy befejeződött az Ammirati Puris Lintas integrálódása a Lowe GGK-ba.

Az Interpublic Group (IPG) 1999-ben úgy döntött, világszerte egy cégben olvasztja össze két reklámügynökségét, a Magyarországon Lowe GGK, illetve Ammirati Puris Lintas néven működő leányvállalatait. A fúzió során az Ammirati Puris Lintas integrálódott – helyileg és működésében egyaránt – a Lowe GGK-ba, az újjáalakult ügynökség neve 2000 elejétől Lowe Lintas GGK lett. A „Lintas” egyébként egy mozaikszó, amely eredetileg a Lever Intarnational Advertisng Services rövidítéseként, a Lever testvérek által, a saját márkák – a Unilever – kommunikációjára létrejött reklámirodát jelölte.

2002 áprilisától a hálózat új neve Lowe & Partners lett, így a kelet-közép-európai régióban – a hagyományoknak megfelelően – Lowe GGK.

Néhány ügynökségi névváltozás 2001–2002-ben
Ügynökség Korábbi név
A névváltás ideje
A névváltás oka
Allison & the Whizz Advertising Whizz Advertising
Allison & Clement Marketing
2001. 12
Egyesült a Whizz Advertising és az Allison & Clement Marketing.
Café Reklám Land-Walking
2001. 05.
Egy csoportban egyesítették a különböző kommunikációs szolgáltatásokat nyújtó cégeket.
D'ArcyAvenue D'Arcy, Avenue
2001. 02.
Egyesült a D'Arcy és az Avenue reklámügynökség.
Mediaedge: CIA The Media Edge CIA
2001. 12.
A nemzetközi fúzió eredményeként a CIA beolvadt a The Media Edge médaügynökségbe.
Roxer 2.0 Roxer
2001. 08.
Átalakult az ügynökség, a vezetőség.
Saatchi & Saatchi;
Bates 141
Bates Saatchi & Saatchi
2002. 03.
Az ügynökségből kivált a Bates, és létrejött a Saatchi & Saatchi és a Bates 141 nevű cég.
Forrás: Kreatív

Nemcsak a név, de az ügynökség arculata, például a logója is megváltozott. Magyarországon az elmúlt 12 évben a tulajdonosi kör bővülése a vizuális megjelenést többször is változtatásra késztette. A magyar iroda ez idő alatt azonos menedzsmenttel – Merényi Éva ügyvezető igazgatóval, Rényi Andrea ügyfélkapcsolati igazgatóval és Nemes Juli vezető kreatívigazgatóval –, de egyre bővülő nemzetközi háttérrel és ügyfélkörrel működött.

Merényi Éva a névváltás okával kapcsolatban úgy nyilatkozott: „Ha viccelni akarnék, azt mondanám: azt akartuk, ha a benzinkútnál valaki számlát kér, egyszerűbb legyen az élete.” A névrövidítés igazi indokaként az átalakulás befejeződését jelölte meg az ügyvezető igazgató. A Lowe GGK név identitásuk közvetítője, arra utal, hogy a két ügynökség működésileg és kreatív szempontból összeért, letisztult.

hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés