hirdetés
hirdetés
hirdetés

NHH - 30 milliós bírság a szolgáltatóknak

A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) huszonegy hírközlési szolgáltatót összesen 30 millió forintra bírságolt, mert az írásban megkötött egyedi előfizetői szerződéseik (EESZ) továbbra sem feleltek meg a jogszabályi előírásoknak. A legnagyobb büntetést a Magyar Telekom (MT) kapta.
hirdetés
Mint ismert, az NHH tavaly közel száz  szolgáltatót és mintegy 15 millió előfizetőt érintő szerződést vizsgált, és nem talált egyetlen olyan céget sem, amelynek szerződései teljes mértékben megfeleltek volna a jogszabályi követelményeknek.

Az utóellenőrzés első körében negyvenegy helyhez kötött telefonszolgáltatást kínáló cég szerződéseit vizsgálta újra az NHH. Az eredmények azt mutatták, hogy a hatóság korábbi felhívásának hatására a szolgáltatók általában igyekeztek szerződéseiket a jogszabályoknak megfelelően módosítani, és megkötni, de még mindig vannak olyan hiányosságok, amelyek miatt huszonegy szolgáltatót megbírságoltak, összesen harmincmillió forint értékben.

A vizsgálatok során kiderült, hogy az előfizetők érdekeit védő kötelező tartalmi elemek – például a hiba- és a panaszbejelentés módjai, a szerződés megszüntetésének feltételei, az ügyfélszolgálat elérhetősége - az esetek több mint felében továbbra is hiányoztak. Ugyanakkor a szolgáltatók érdekkörébe tartozó - a számlázáshoz, az előfizető elérhetőségéhez és esetleges számonkéréséhez szükséges - tartalmi elemek kivétel nélkül mindig megtalálhatók.

A hatóság a legmagasabb összeget – 12 millió forintot - az MT-re szabta ki, az Invitelt például 5,5 millióra, a GTS-Datanetet ötmillióra, a Fibernetet 3,5 millióra, míg a a Digit másfélmillió forintra bírságolta. Az NHH mindössze három olyan szolgáltatót talált – a Jurop Telekomot, a Pr-Telecomot és az IP-Parkot -, amelyek egyedi előfizetői szerződései teljes mértékben megfeleltek a jogszabályi követelményeknek.

A hatóság az internet-, a műsorterjesztés- és a mobiltelefon-szolgáltatás területén folytatja az utóellenőrzéseket. Azok a szolgáltatók, amelyek az utóellenőrzés során sem feleltek meg az előírásoknak, újabb ellenőrzésre számíthatnak.

Az NHH célja, hogy kikényszerítse a szolgáltatóktól: úgy módosítsák az egyedi előfizetői szerződéseiket, hogy azok mindenben feleljenek meg a jogszabályi előírásoknak -  átláthatóak, érthetőek legyenek, és segítsék a tudatos fogyasztói magatartást.

Mivel az eddigi felhívások nem hozták meg a kellő eredményt, az NHH még nagyobb bírságok kiszabását helyezte kilátásba: a büntetés a jogsértő szolgáltatók árbevételének akár 0,25 százalékát is elérheti, vagyis egyes esetekben ez akár több tíz-, vagy akár százmillió forint is lehet.


A vizsgált cégek és a vizsgálat eredménye:

Szolgáltató Vizsgálat eredménye/bírság összege (Ft)
Magyar Telekom 12 000 000
Invitel 5 500 000
GTS-DataNet 5 000 000
FiberNet 3 500 000
DIGI Távközlési Szolgáltató (EMKTV Egyesült Magyar KábelTelevízió Híradástechnikai Kereskedelmi és Szolgáltató) 1 500 000
T-Kábel 1 000 000
Com.unique 400 000
TVNET 300 000
3C Magyarország Adatátviteli és Műszaki Fejlesztő 300 000
EQNet 300 000
InTeleCom 80 000
Dunakanyar-Holding Pénzügyi Tanácsadó és Szolgáltató 75 000
Correct Business Network 50 000
AMTEL Hang és Internet Kommunikáció Magyarország 50 000
Private Tel 25 000
Vivafone 25 000
On-Line System Informatikai és Tanácsadó 10 000
Arcadom 10 000
Agnátus-Pont 2004. 10 000
Xyton 5 000
Atlas Telecom 5 000
UPC Magyarország Felhívás
UNICOMM - United Communication Távközlési Szolgáltató Felhívás
TvNetwork Felhívás
Tele2 Felhívás
Private Holding Felhívás
Opennetworks Felhívás
NetAid Felhívás
Monor Telefon Társaság Felhívás
MagNetCom Felhívás
Kfl Felhívás
H1 Telekom Felhívás
Externet Felhívás
eTel Felhívás
Emitel Felhívás
DunaWeb Felhívás
Ditel 2000 Felhívás
Actel Felhívás
Pr-Telecom
Jurop Telekom (Juhász Antenna-Technika egyéni cég)
IP-Park Távközlési Szolgáltató
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés