hirdetés
hirdetés
hirdetés

NHH - kiírták a multiplex pályázatokat

A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) március 25-én kiírta az öt digitális földfelszíni televízió műsorszóró-hálózat, valamint egy digitális rádió műsorszóró-hálózat üzemeltetésére szóló nemzetközi tendert. A pályázat eredményhirdetése nyáron várható, és a digitális földfelszíni műsorszórás még az idén elindulhat Magyarországon.
hirdetés
Mint arról beszámoltunk az Országgyűlés eseti bizottsága március 12-én hagyta jóvá a digitális rádiós és televíziós műsorszóró hálózat üzemeltetésére szóló pályázat dokumentációját. Az NHH ezt követően, március 25-én írta ki a multiplex pályázatokat.

A hatóság két nemzetközi tendert is kiírt, az egyik az öt digitális földfelszíni televízió műsorszóró-hálózat, míg a másik egy digitális rádió műsorszóró-hálózat üzemeltetésére szól, a győztesek 12 évre szóló üzemeltetési jogosultságot nyernek el.

A pályázati kiírás szerint a nyertes pályázó döntheti majd el, hogy milyen tömörítési eljárást választ, illetve azt, hogy a televíziós multiplexeken a közszolgálati adások mellett a többit ingyenesen, vagy előfizetéses konstrukcióban teszi-e elérhetővé. Arról is a majdani multiplex üzemeltető dönthet, hogy az előírt tartalmak mellett milyen csatornákat tesz majd fel a multiplexekre első körben, illetve, hogy a későbbiekben milyen más csatornákkal bővíti a kínálatot.

Az NHH április 24-ig várja az ajánlatokat, a tenderen indulók alkalmassági feltétele pedig minimum öt év tapasztalat a rádiótávközlési-hálózatok kiépítésében és üzemeltetésében. 

Mint ismert, a földfelszíni rádiós, valamint a televíziós műsorszórásnak két multiplexen 2008-ban el kell indulnia, míg a nyertes a harmadik televíziós multiplexen mobil-tv szolgáltatást is nyújthat. A másik két televíziós multiplexen a műsorszórás a jelenlegi analóg földfelszíni országos műsorszórás leállítása után indulhat be: az Európai Unióban – és így Magyarországon is – a földfelszíni analóg műsorszórást legkésőbb 2011. december 31-én a digitálisnak kell felváltania.

Mind a rádiós, mind televíziós multiplexeknek a hálózatok teljes kiépítése után a lakosság 94 százalékát kell elérnie. A rádiózás területén a digitális átállás tervezett időpontja 2014 vége.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés