hirdetés
hirdetés
hirdetés

NHH-s eljárás az Invitel és a Telekom ellen

Piacfelügyeleti eljárást kezdeményezett a Magyar Telekom (MT) és az Invitel ellen a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH). A szervezet a helyhez kötött telefonszolgáltatást végző cégeket ellenőrizte.
hirdetés

Az NHH Tanácsa korábbi határozatában kötelezettségként írta elő a fogyasztók indokolatlan megkülönböztetésének tilalmát. A határozat értelmében „a szolgáltatók a határozott idejű előfizetői szerződések időelőtti felmondását, vagy egy kedvezőbb díjcsomagra történő váltást nem szankcionálhatják az adott szerződés teljesítésére fordított költségekkel, illetve a teljesítés során nyújtott kedvezményekkel aránytalan módon”.

Az NHH Tanácsa az elmúlt év végén adatokat kért a piaci szereplők határozott idejű szerződéssel igénybe vehető díjcsomagjairól, illetve a hűségidő lejártát megelőző szerződésbontáskor megállapított kötbérekről és a kötbérszámítás módjáról.

Az NHH úgy látja, hogy a 2007-es határozatában megfogalmazott kötelezés hatására pozitív változások indultak el a piacon: a fogyasztók számára kedvező, hogy megszűntek az aránytalanul hosszú hűségidők, és a hűségidő a fogyasztó kifejezett kérése nélkül már nem hosszabbodik automatikusan újra.
A kötelezés a korábbi monopolszolgáltatókat, a MT-t, az Invitelt és a Monortel/UPC-t érintette. Utóbbi cég a határozatban előírt kötelezettségét betartotta, ugyan határozott idejű szerződései vannak, de azok idő előtti felmondását - a határozatnak megfelelő módon - csak a nyújtott díjkedvezmény visszafizettetésével szankcionálja.

Más a helyzet az MT-vel és az Invitellel
A vizsgálat szerint az Invitel és esetenként az MT a korábban határozott idejű konstrukcióval kötött szerződéseket határozatlan idejű, de csak hűségnyilatkozattal igénybe vehető csomagokká változtatta (annak érdekében, hogy mentesüljenek a határozott idejű szerződésekre vonatkozó kötelezés alól). A határozatlan idejű díjcsomagokra a fogyasztók indokolatlan megkülönböztetésének tilalma ugyan nem vonatkozik, de az NHH úgy véli, hogy az Invitel és az MT valószínűsíthetően jogszabálysértést követett el, ugyanis az elektronikus hírközlési törvény szerint a határozatlan idejű szerződések jogkövetkezmények nélkül felmondhatók.

Ráadásul a Telekomnál több határozott idejű csomagnál az alkalmazott kötbér összege és annak számítási módja nem felel meg a határozat előírásainak, ugyanis „azok sem az előfizetőnek nyújtott kedvezménnyel, sem pedig a szerződés teljesítésére fordított költséggel nem indokolhatók, illetve azokkal nem arányosak”. Ezért a Telekommal szemben a kötelezettség teljesítésével és megszegésével összefüggésben eljárást indított az NHH tanácsa. A vizsgálatok az indokolatlanul kirótt kötbérekre és az ügyfeleknek kilátásba helyezett büntetés miatt elmaradt szolgáltatóváltás pénzügyi hatásaira is kiterjednek.

Ezen túl az NHH Hivatalánál piacfelügyeleti eljárást is kezdeményeztek az MT és az Invitel ellen.  Amennyiben az NHH gyanúja beigazolódik, az érintett szolgáltatók a hivatali eljárásban a hírközlési tevékenységük éves árbevételének 0,25 százalékának, míg a tanácsi eljárásban 0,5 százalékának megfelelő bírsággal sújthatók.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés