hirdetés
hirdetés
hirdetés

Ön szerint valóban mutatja az EFFIE-díj egy reklám hatékonyságát?

Spielmann Gábor válaszol

Tegyetek egy kísérletet! Kérjetek meg valakit, hogy barkochbázzon veletek. Azután spontán álszentséggel mondjátok: Gondoltam! És gondoljatok a következő szóra: Hatékonyság.
hirdetés
Nézzétek – azért egy kis empátiával –, hogyan kedvetlenedik el lassanként, hogyan lesz a szellemi kihívásból a feladvány mócsingján való rágódás. Egyesek, valószínűleg a kitartóbbak előbb-utóbb, valószínűleg utóbb, azután ráhibáznak. Miért nem élvezték a barkochbát? Mert a „hatékonyság” nem egy szeretni való szó. Elvont, száraz, olyan, mint egy szikkadt germán logarléc. Így vagyok én valahogy az EFFIE-vel is. Nem mondhatnám, hogy megdobogtatja a szívem, mert a hatékonyságra díjat adni nem szép. De hasznos.

A cinikus felvezetőm ellenére örülök az EFFIE-nek. Sőt szeretnék is nyerni természetesen ilyen díjat. Tehát nem savanyú a szőlő, csak olyan fura az íze. Mert néhány bibi azért van vele. Az alapkoncepcióval, az elvvel nincs baj. A reklám alkalmazott művészet, és mint ilyen, fontosabb a reklám eredménye, mint a reklám maga. Ebből a szempontból – elvileg – hitelesebb, mértékadóbb díjnak kellene lennie a világ nagy reklámdíjainál. Ez azonban nincs így, mert a gyakorlat ennél jóval bonyolultabb.

Az EFFIE érdekes, fontos színfolt a szakmában, és jó, hogy van. De túl szép, hogy egy az egyben igaz legyen. Egy kampány hatékonyságát megítélni bármilyen rangos zsűriről legyen is szó, nagyon nehéz. Nem tudni, hogy az értékesítési adatok milyen rejtett faktorokat tükröznek. Például a sales-force ereje, a piac kampánytól független elmozdulása, stb. Ha a nevezett kampányokat ezután összehasonlítjuk, újabb problémák merülnek fel. Almát a körtével… Röviden tehát: az EFFIE az elv kontra gyakorlat problémakörében kering. Ez van. De ez legalább van, és ez hasznos.

Spielmann Gábor, kreatív­igazgató, Sylva
a szerző cikkei

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés