Online-valóságjáték Cseh Lacival
2010-10-08
A Microsoft, a Nemzeti Tankönyvkiadó, az Egyszervolt.hu és az Octopus Tengeri Régészeti Kutató Egyesület nyolc héten át tartó országos diákversenyt indít. A játék Cseh László olimpikonnal pénteken kezdődik.
Tengernyi Kaland néven alternatív valóságjáték indul október 8-án az interneten, ami egyben országos diák- és iskolai verseny is, oktatással és nyereményekkel. A Microsoft Magyarország, a Nemzeti Tankönyvkiadó, az Egyszervolt.hu, valamint az Octopus Tengeri Régészeti Kutató Egyesület szervezésében indul a játék, nyolc héten át fog tartani és Cseh László, úszó olimpikon szereplésével kezdődik a Fővárosi Állat- és Növénykert Akváriuma mellett.
A kvíz célja az edutainment (szórakoztatva tanulás), mely egy kerettörténetbe foglalt feladatsorozatot takar, ahol egy titokzatos holland milliomos, Casper Van Doom kéri a játékosok segítségét egy rejtély feloldásához. „Ma már számos olyan eszköz érhető el, amelyek néhány évtizede csak kutatólaboratóriumok zárt ajtói mögött álltak a tudós közösségek rendelkezésére. A gyakorta ostorozott közösségi hálózatok kommunikációs lehetőségei pedig kiválóan hasznosíthatóak ismeretterjesztésre, a tudás megosztására is. A Tengernyi Kaland arról szól, hogy a fiatal generáció miként használhatja ezeket az új technológiákat tanulásra és szórakozásra a XXI. században." – jegyezte meg Fekete Zsolt, az Egyszervolt.hu játékfejlesztője.
A Tengernyi Kaland egyesíteni igyekszik a tudományt a miszticizmussal, a lexikális tudást és tájékozódási képességekkel az interneten. Tankönyvekben megtalálható tananyagra alapoz, ugyanakkor az internet hatékony és kreatív használatára ösztönöz.
A játék egyénileg és iskolánként díjazza majd a versenyzőket különböző nyereményekkel.