hirdetés
hirdetés
hirdetés

Öt pénzbírság a Médiatanácstól

16 esetet vizsgált szerdai ülésén a Médiatanács, ebből ötben pénzbírságot szabtak ki. Az RTL-nek és a Tv2-nek fizetni kell. 

hirdetés

A fokozatosság és az arányosság elvét tartotta szem előtt a szankciók kiszabásánál a médiatanács - fogalmaz közleményében szerdai döntéseiről a szervezet. A tanács 16 ügyben döntött, ebből 11-ben a legenyhébb jogkövetkezményt, a figyelmeztetést alkalmazta, ötnél pedig pénzbírságot szabott ki.

Az RTL Klubon sugárzott műsorokban előforduló jogsértések miatt több mint hétmillió forintos szankciót szabott ki a tanács. A szolgáltató tavaly sugárzott saját gyártású műsorszámában egy közismert sportoló reklámnak minősülő feliratot viselt az öltözékén. "Az eset óta egyébként változott a törvény, ezért a jövőben kevesebb hasonló ügyre kell számítani" - figyelmeztet a médiatanács. Szintén az RTL Klubon két másik műsorszám sugárzásánál a korhatár besorolás enyhébb, illetve súlyos megsértése volt tapasztalható, amit szankcionált a tanács. Az elmúlt időszakban a TV2 is vétett a szabályok ellen burkolt reklám megjelentetésével, amiért kétmillió forintot kell majd fizetnie.

A reklámszabályok megsértése miatt kapott figyelmeztetést a NeoFM reggeli műsora, a szolgáltatónál első alkalommal fordult elő, hogy nem megfelelő módon tüntette fel a támogatót. 

Az új médiatörvény alapján már differenciáltabb szankciórendszer áll a Médiatanács rendelkezésére a jogsértők ügyeiben, mely többek között figyelembe veszi az egyes szolgáltatók és a szolgáltatások közötti eltéréseket is - tájékoztat a szervezet és felhívja a figyelmet arra, hogy a bírság eszköze mellett egyéb alternatív szankcióra lehet számítani. 

Az egyik új lehetőség például az, hogy a jogsértőt kizárják a támogatási pályázatokból, azaz a szolgáltató bizonyos ideig nem kaphat működéséhez vagy műsoraihoz anyagi támogatást az Műsorszolgáltatás Támogató és Vagyonkezelő Alaptól. Ezenkívül a jövőben bármilyen törvénysértés esetén alkalmazható a nyilvánosság szankció akár a bírság alternatívájaként is, ami arra kötelezi a műsorszolgáltatót, hogy meghatározott műsorban jelentessen meg közleményt a jogsértésről. 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés