hirdetés
hirdetés
hirdetés

OTP - hiába büntetik

Nem tántorította el az OTP-t a jogsértéstől a korábban kiszabott százmillió forintos bírság, ugyanis most szintén a hitelkártya-hirdetések miatt kell immár 200 millió forintot fizetnie a pénzintézetnek - derül ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) közleményéből.
hirdetés
Mint ismeretes tavaly szeptemberben az OTP Bankot százmillió forint bírság megfizetésére kötelezte a versenyhivatal, mert megtévesztőnek találta a pénzintézet egyes hitelkártyákhoz kapcsolódó kamattájékoztatását. Mint arról már beszámoltunk: a döntés ellen az OTP a bíróságnál fellebbezett, a Fővárosi Bíróság azonban első fokon helybenhagyta a GVH döntését.

Az OTP-s bírság követően a versenyhivatal piactisztítási céllal más pénzintézeteknél is vizsgálódni kezdett, de visszatért az OTP-hez is. Kiderült, hogy az egyszer már megbírságolt bank 2006. októbere óta továbbra is megtévesztő módon népszerűsíti a hitelkártya termékeket.

Az OTP-t visszaesőként 200 millió forintra bírságolta meg a GVH.

A Kreatív Online korábban írt arról, hogy a piactisztítási vizsgálat során hitelkártya-kommunikáció miatt több bank kapott bírságot: a K&H-ra 15 millió, a Citibankra 20 millió, az Erste Bankra kétmillió forintos bírságot rótt ki a hivatal. Lezárult a vizsgálat más pénzintézetek ellen is: a Raiffeisen Banknak kilencmillió, a Budapest Banknak 12 millió, a Cetelem Banknak pedig nyolcmillió forint bírságot kell fizetnie.

Az „akár x napig kamatmentes” üzenetű reklámokkal a GVH-nak több problémája is volt. A versenyhivatal szerint ha egy bank a kamatmentes időtartamról tájékoztatást ad („akár x napig kamatmentes”), az ígéret reális megítéléséhez a fogyasztónak tudnia kell, hogy az x nap csak akkor teljesül, ha az elszámolási időszak első napján vásárol a hitelkártyájával. Ettől kezdve a kamatmentes időtartam hossza folyamatosan, minden egyes további napon egy nappal csökken. A versenyhivatal szerint ha az „akár x napig tartó” kamatmentességgel összefüggésben a pénzintézet nem nyújt további tájékoztatást, akkor figyelmen kívül hagyja, hogy a kamatmentességhez több feltétel teljesítése szükséges. A kamatmentesség ugyanis kizárólag a kártyával történő vásárlásokra vonatkozik, készpénzfelvételre nem. Ezenkívül a kamatmentességhez a fogyasztónak a teljes tartozást ki kell fizetnie a fizetési határidőig, mert a teljes tartozás csak egy részének megfizetése esetében a fogyasztónak kamatot kell fizetnie.

A bankok megtévesztő hitelkártya-kampányairól és a kiszabott bírságokról az Intern októberi számában a Sárgalap rovatban olvashatnak összeállítást.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés