hirdetés
hirdetés
hirdetés

Pc vagy nem pc

Epica: Nyert a józan ész

Van ez a film, az a bizonyos, amikor az indiai fiatalember autót buherál, és lesz belőle egy 302-es és azzal vagánykodik. És olvasom az előző szerkesztőségi cikkben, hogy első lett ugyan, de a film nem pc.
hirdetés
És megtudom, hogy valóban, ez bizony nem pc, mert rasszista inkább, és arról szól, hogy ezek az indiaiak, hát ez van, nincs pénzük, csak reszelgetik a gépeiket, mi meg itt Nyugaton vagy Keleten (merre indulunk Újdelhihez képest) jót röhögünk rajtuk és inkább szégyelljük magunkat, és még a gyanú árnyéka se vetüljön inkább. Ezzel vitáznék én.

Azt hiszem, hogy ez már megint inkább egy nagyon nagy képmutatás. Persze ez ugyancsak olyan európai tulajdonság, amely legalább olyan erős, mint amilyen erős itt a rasszizmus szokott lenni, ha úgy összeszedi magát, ezért nyilván van okunk az óvatosságra, és példát kell mutatnunk. De azért a józanság is egy szempont, pláne ha zsűritag az ember egy reklámfilmfesztiválon.

Ez a reklám arról szól, hogy fiatal vagyok, és pont egy 302-est szeretnék, de nincs egy kanyi vasam se (vö.: rúpia), és mégis milyen jó lenne, ezért fogom magam, és fogom a szétszakadt verdámat és buherálok valamit, aztán majd azzal vagánykodunk a haverokkal, meg röhögünk és elmegyünk vele csajozni. Ha szét nem esik.

És éppen ezért, mivel erről szól, mindenki ezen röhög, még talán Újdelhiben is, igaz, nem jártam mostanában arra.

Ha emberek jó magasról leugranak a földre, ahol nagyot puffannak, az nekem egyszerűen vicces. Mert mindenki tudja, hogy magasról leesni a földre az egyáltalán nem jó, hanem fáj. Ezért ilyet nem szoktunk csinálni, pláne nem direkt. És ezt nemcsak a civilizált Nyugat gondolja, hanem mindenki, aki elmúlt 2 éves és már sokszor beverte a fejét. De ez nem azt jelenti, hogy a film tökkelütöttnek mutatja be a törököket. Ha én ezek után azt gondolnám, hogy a törökök úgy általában hülyék, akkor velem van a baj, nem a filmmel, ezért én azt gondolom: nahát, mikre képesek az emberek, és nevetek, amikor puffannak, és többször is megnézem a jelenetet.

A Keletre egyébként rájár a rúd, a Kit Kat Chunky reklámjában egy fehér ember egyszerűen betömi a száját a keleti embernek csokival (vö.: üveggyöngy), bár ez utóbbi szinte mindegy is. Lényeg: fehér ember befogja a keleti ember száját, ne énekeljen már (vö.: elnyomás). És persze itt is a keleti ember sofőr, míg a nyugati turistáskodik (vö.: kizsákmányolás, rabszolgaság). Durva, nem?

De azért van pozitívum. Toporzékolás ide vagy oda, a peugeot-os film és a józan ész nyert az Epicán. És nem értek egyet azzal sem, hogy még a gyanú árnyékát is el kell kerülni. Mert mindig lesz valaki, aki gyanakodni fog, toporzékol, és azt kiáltja: „Rasszizmus, rasszizmus, rasszizmus!”. Még akkor is, ha már semmi más nem történik a reklámfilmeken, csak a fehér mosóporszemcsék barnás ételfoltot támadnak a nagyító alatt a valós felvételen. És ez egyáltalán nem baj. Tegye, vastag az a szőnyeg ott a hotelban. Csak egy dologra kell vigyázni: soha ne legyen igaza.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés