Pengeélen
Az Arany Penge-eredményekkel kapcsolatban két megfigyelést kell tennünk. Az egyik: nem csodálatos, hogy azok az ügyfelek, akik be mernek vállalni valami újszerűt, akik nem ragaszkodnak az unalomig ismert klisékhez, akik kockáztatják, hogy a hirdetés a különlegessége miatt esetleg netalántán a visszájára fordul, azok végül nyernek?! Akár a Vodafone-ról beszélünk (Grey), akár a Szerencsejáték Rt.-ről vagy az RTL Klubról (Akció-Nxs), ott van végre az agy is, nemcsak a biztosra játszás bizonyossága. Dear clients, respekt és követendő.
A másik megfigyelésünk: a Kreatív Reklámverseny (KRV) és az Arany Penge eredményei nagyon is hasonlítanak egymásra abban a tekintetben, hogy az általános színvonalat a zsűri – itt is, ott is – bizonyos díjak ki nem osztásával honorálta. A nagy különbség a két fesztivál között ott volt, hogy sem a „csirkés” kampányt, sem pedig a szerintünk másik kiugró akciót – a sokdarabos Vodafone-t – a KRV-re nem nevezték be az ügynökségek (talán azért, mert egy külföldi zsűri számára ezek az alkotások nem feltétlenül érthetők?).
Kíváncsiak lennénk egy olyan játékra, hogy ha a két verseny összes nevezését felcserélnénk, tehát az Arany Penge ügyfelekből és reklámszakemberekből álló döntőtestületének kellene a KRV alkotásait, a külföldi reklámszaklapok főszerkesztőinek pedig az Arany Penge munkákat zsűrizniük, milyen eredmény jönne ki…De tulajdonképpen mindegy is, mert mindkét versenyre szükség van. Szerintünk.