hirdetés
hirdetés
hirdetés

Péter és az MTAKB

Publicisztika – I heart media

Most akkor tényleg válságban van a budapesti rádiós piac? A közszolgálati tévé tényleg elindít ősszel még nyolc csatornát? Hagyjuk inkább a bullshitet: kik tették azt, amit Hajdu Péterrel tettek, miért tették, és egyáltalán mi az az ami? Aki igazán érdeklődik a média színfalak mögötti boszorkánykonyhája iránt, ezzel a komplex kérdéssel kel és fekszik több hónapja.
hirdetés
Hajdu Péter Anettkához hasonlóan egyszer csak benne termett a médiában, egy ideig sehol nem volt, aztán villámcsapásra hirtelen mindenhol lett. Talán már maga Medgyessy Péter sem tudja, hogy mikor látta először a tévéjében vibrálni Pétert, én is csak arra emlékszem, hogy valahogy az exminiszterelnök szintén mindenhol ott lévő nevelt lánya, Tornóczky Anita segítségével került a képernyőre. De hogy pontosan mikor, hogyan és miért, az mindannyiunk számára rejtély, akárcsak az, hogy most egészen pontosan mi folyik Péter ügyében.

Lapzártakor annyit tudni, hogy a Magyar Televízió (MTV) Anyanyelvi és Képernyő Bizottsága (MTAKB) Péternek kevesebb pontot adott a pályaalkalmasságin, mint annak a hétpettyes katicabogárnak, amelyik egy borzalmas közúti balesetben elvesztette teste öthetedét, ugyanakkor Péter sztálinista, sőt egyenesen sztalinista gondolatrendőrséget emleget, a felelős vezetők meg hallgatnak, mint a katicabogár szétroncsolódott öthetede. A helyzet konfúz, amit mi sem illusztrál jobban, mint hogy az egyébként kiválóan helyezkedni tudó magyar bulvársajtó is mintha kivárna a Blikktől a Storyig, mellé-e álljanak Péternek, vagy itt már hiba lenne egy elporladt szárnyakkal zuhanó Ikarosz mögé felsorakozni.

Amióta felröppent a hír, hogy ez az MTAKB jól beolvasott Péternek, és ennek következményeként esetleg megszűnik az m1-en – gyakorlatilag egyedüliként – hétről hétre mérhető nézettséget produkáló műsora, a NÉVshowR, egyfajta kárörvendést érzek a levegőben. Az ószeres Kohn bácsitól kezdve az együtt örvendező bal-, jobb- és semleges oldali sajtóig mindenki gonoszan vigyorog. Végre kirúgják. Őt. Na. Hála a jó istennek. Péter bizony nem olyan népszerű, mint Kásás Tamás, és be kell vallanom, hogy az én szívemben sem foglal el kitüntetett helyet. Valami hátsó zugban van ő ott, közvetlenül a villanyszámlák és a hólánc-felerősítés mellett. Ennek ellenére mégis meg kell jegyeznem, hogy ha Hajdu Pétert valóban sikerül eltüntetni a közszolgálati tévéből, az nem dicső médiacsata-diadal lesz, hanem újabb nevetséges fejezet az MTV egyébként sem aranybetűkkel írt történelemkönyvében.

Péter számos rosszakarója előszeretettel hangoztatja, hogy hősünk önmagában is alkalmatlan a képernyőre, bűnrossz műsora vezetőjeként pedig pláne. Igaz, ami igaz, Péter valóban nem mutat jól sem egy nagyképernyős plazmán, sem az olyan fekete-fehér kis izén, amit a taxisok raknak be az autórádió fölé, hogy akár vezetés közben is bámulhassák – arcjátéka, modora, öltözködése és beszéde egyaránt idegtépő. Műsora meg annyira gejl, mint egy bödön mézbe mártott nagy darab cukor, amit korábban lekvárban érleltek. Nem is rí ki az MTV-nek az Önök kértéktől a Kékfényig terjedő kínálatából.

A NÉVshowR (csekkoltam a honlapjukon, őrület, de tényleg így kell írni), azt is meg szokta kapni kritikusaitól, hogy nem eléggé közszolgálati, alantas ösztönöket szolgál ki, képernyőre engedi Delhusa Dzsonnit, és semmilyen szempontból nem felel meg a BBC etikai kódexének. Kevés dolog annyira nevetséges, mint Magyarországon a BBC-vel példálózni. Az nem egy periférikus kis ország állami adója, hanem elektronikus médiumilag nagyjából a maximum, amit az emberiség létre tudott hozni, legyen szó akár rádióról, akár weboldalról, akár tévéről, az ilyesmihez több száz évig kell zavartalanul gyarmatbirodalmat építeni, és ápolni a gyepet. Ajánlanám inkább vasárnap esténként a spanyol vagy az olasz közszolgálatit, megdöbbentően magas, szőke, nagy mellű és alulöltözött nők vezetnek olyankor műsort, de olyat, hogy akkor már tényleg majdnem inkább a Péter.

A Hajdu Péter és a NÉVshowR körüli balhé nem szakmaiságról, közszolgálatról, felelős tájékoztatásról és szórakoztatásról szól, hanem teljesen nyilvánvalóan az Magyar Televízión belüli pitiáner kis belharcokról. Nem politikai jellegűek ezek, azt azért nehéz lenne nem észrevenni, hogy aki ma a Szabadság téren dolgozik, az legalább annyira szilárdan köthető az egyik oldalhoz, mint amennyire a másikhoz lesznek majd a 2006 májusa után ott dolgozók. Inkább olyasmiről lehet szó, hogy ki kinek nem fizetett két kisfröccsöt 1986-ban a tévé menzáján, meg kinek a haverja írt kinek az ellenségéről szemétséget valamelyik bulvárlapban.

Tudnék én örülni nagyon annak, ha Hajdu Péter eltűnne a vasárnap estéből (tényleg, vajon meg tudna-é őrülni valamelyik nagy kereskedelmi csatorna annyira, hogy fizetést adjon neki, vagy az ATV-n végzi?), csak sok értelme nincsen. Kinek a csókosa kerülne a NÉVshowR műsorvezetőjének helyére? Friderikusznak lesz három és fél órája egyhuzamban? Baló Júlia kap beszélgetősdit főműsoridőben? Vámos Miklós újra vágtat? Tud bárki olyan fessül kinézni fecskében, mint Péter a Story magazinban? Ugye, hogy nem? Akkor meg hadd maradjon, nem árt senkinek.

Bede Márton, A szerző rajong a fogyasztói társadalomért
a szerző cikkei

hirdetés
Hozzászólások (2 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Csak tudnám, mivel húztam ki nálad a gyufát, Marci?
Lehet, hogy nem lenne baj, ha megtnulnál Te is csajozni.

Péter
#
Abszolút egyetértek, csak egy észrevétel: nem nagy baj, ha néha nálunk is szóba kerül az etikai kódex. Most csak beszélnek róla meg hivatkoznak rá, de legalább már
tudják, h. van ilyen. Egyszer talán el is olvassák. Sokkal késôbb akár használhatják is. PM
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés