hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

A szerző rajong a fogyasztói társadalomért Bede Márton cikkei

#1
2007-09-04 12:00:00
Ahogy az nyilván sokaknak feltűnt, a gaz kommunisták/nácik, a régi rend csatlósai, az örök elégedetlenkedők, a minden koncon marakodók, a lelki szegények nem hajlandók beletörődni, hogy a Petőfit [Az adó lapzártánk után felvette az MR2 – Petőfi Rádió nevet. – A Szerk.] végre odaadták a jövő nyílt szívű gyermekeinek. Az viszont sajnos a helyzet, hogy azért ez nem egészen ilyen egyszerű.
#2
2007-07-04 12:00:00
Ugye megvan az a mese, amelyikben a király annak ígéri a lányát és a fele királyságát, aki olyat tud mondani, amit ő nem hisz el, és aztán persze jön a szegénylegény, aki tud, és elviszi a főnyereményt? Sokáig azt hittem, hogy Magyarországról én már mindent elhiszek, de most van itt egy történet, aminek hazugságnak kell lennie, mert különben az ég már rég leszakadt volna.
  #3
2007-06-04 12:00:00
Az egyik legfontosabb lecke, amit a magyar reklámipar a magyar tartalomipartól tanulhat, hogy úgysem tud soha túl buta lenni.
#4
2007-05-04 12:00:00
Kevés bénább dolog van, mint az éppen áprilisban történő bugyuta események kapcsán arról írni, hogy biztos a bolondok hava tehet mindenről, de most egyszerűen semmilyen más épeszű magyarázat nincs. Ami az UPC, a Mezzo és egy rakás ideges ember kapcsán történt, azért a felelős csakis a kiloccsant agyvíz lehet.
#5
2007-04-05 12:00:00
2007 februárjának végén új rádióadó indult Budapesten a 90.9-es frekvencián. A Jazzy „cégvezetőknek és a fiatal értelmiségi döntéshozóknak” igyekszik „könnyen emészthető háttérzenét” szolgáltatni és ennek megfelelően a „prémiumhirdetőket várja”. Igazán tetszetős üzleti modellnek tűnik, a gépezetben azonban mégis van egy kőszikla méretű porszem: nevezetesen, hogy Magyarországon az elitet valahogy különösen nehezen tudja eltalálni a média.
#6
2007-03-05 12:00:00
2007 elejére a Pesti Est – vagy legalábbis az a Pesti Est, amely nagyjából tizenöt éve elengedhetetlen kelléke volt minden, a lakásából időnként kimozduló fővárosi ember életének – meghalt.
#7
2007-02-10 12:00:00
Az amerikai Time magazin 1927 óta minden évben kiosztja az Év Embere Díjat egy olyan személynek, aki „az elmúlt évben a leginkább befolyásolta az eseményeket”.
#8
2006-12-12 00:00:00
#9
2006-11-16 00:00:00
A szeptember végén kezdődő forradalom/ellenforradalom/érthetetlen izé számtalan érdekes és emlékezetes produkcióra kényszeríttette a magyar média szinte valamennyi szereplőjét.
#10
2006-10-09 00:00:00
Ha egy egyébként a mainstream újságokban nem túl sok szerepet kapó szakma címlapra kerül a világ legjobb hetilapjában, akkor biztosak lehetünk benne, hogy abban a szakmában éppen valami eget rengető történik. Az Economist augusztus 26-ai számában a címlapon, vezércikkében és egy háromoldalas riportban foglalkozik a nyomtatott politikai napilapok jövőjével. Ami sötét.
#11
2006-09-14 00:00:00
Mindenki tud olyan szavakat, amelyek iránt vak, kiolthatatlan és megmagyarázhatatlan dühöt érez. Nekem az uborkaszezon ilyen. Nem a jelentésével van a bajom, egész egyszerűen csak idiótán hangzik, bántja a fülem és a lelkem, akár hallom, akár nyomtatva látom, romlik a közérzetem. Akárcsak az árboc és az építőkocka szavakat, egész egyszerűen alig vagyok hajlandó kimondani-leírni. Szerencsére az idén elmaradt.
#12
2006-07-04 00:00:00
Vajon milyen gyakran szokás az acéliparban forradalomról beszélni? Fogalmam sincs, úgyhogy maradjunk annyiban mi, acélipari szakértők, egymás közt, hogy ritkán. Jóval ritkábban legalábbis, mint a média vértől iszamos világában, ahol minden technológiai újítás fegyverbe szólító ágyúlövés az Auróra cirkáló fedélzetéről. A médiaipar újabb és újabb forradalmainak elveszi ugyan az erejét, hogy ezekről éppen maga a média számol be, de hát istenem, ki fog, majd az acélipar?
#13
2006-06-06 00:00:00
Ami jár, az jár. Az RTL Klubon futó Ecopoly hosszú ideje a legjobb műsor, ami kereskedelmi tévén Magyarországon indult. Szórakoztató, tanulságos, és még okos is.
#14
2006-05-05 00:00:00
A magyar ember tavasszal a kor divatjától függően vagy pontokban fogalmazza meg a követeléseit, vagy szavaz. Ezúttal a kettő egyfajta szintézisére teszünk kísérletet,
és 10pontban foglaljuk össze, mi is az, amit médiailag a választások után felálló
felelős magyar kormánynak muszáj, illetve tilos meglépnie.
#15
2006-04-06 00:00:00
Annyira izgalmas négyévente tavasszal, az ember alig bír magával. Egy magyar országgyűlési választás valami olyan óriási dolog, hogy egy külföldi fel sem tudná fogni. A grandiózus díszletek, a mesteri szónokok, a zseniális férfiak és nők kavalkádja, a lélekemelő versengés, a győzelem öröme és a cseppet sem szégyellni való, fényesen csillogó ezüstérem. Hát csoda, hogy a magyar média is fel tud nőni e fényes csillogáshoz?
#16
2006-02-06 00:00:00
Az ilyen évvégi-éveleji cikkeknél kettő darab lehetőség van: vagy összefoglalni, hogy mi volt, vagy megsaccolni, hogy mi lesz. Az előbbi sajnos igen-igen unalmas, az utóbbi meg túlságosan rizikós, úgyhogy próbálkozzunk meg egy harmadik opcióval: foglalkozzunk a legnagyobb dologgal, ami médiailag 2005-ben Magyarországon történt.
#17
2005-12-06 00:00:00
Olyan nagyon szerettem volna valamilyen népmesei fordulatot, évszázados bölcsességet ráhúzni arra, ami Friderikusz Sándorral az elmúlt néhány hónapban történt, de végül csak nem sikerült. Pedig volt két jelöltem is, egyrészt a pásztorfiú, aki mindig farkast kiáltott, majd végül tényleg megszívta, másrészt meg, hogy addig jár a korsó a kútra, ameddig ugye. És Rudi Zoltán lett volna a kút! Vagy Friderikusz a farkas! Vagy Krizsó Szilvia a kiáltás! Most már mindegy: a történet úgy szép, ahogy van.
#18
2005-11-11 00:00:00
Képtelenségekről címet adni írásoknak mindig nagyon tuti, ott van például mindjárt Moldova és az ő Beszélő disznaja, most tehát próbálkozzunk meg a magyar médiamágnással.
#19
2005-10-03 00:00:00
Most akkor tényleg válságban van a budapesti rádiós piac? A közszolgálati tévé tényleg elindít ősszel még nyolc csatornát? Hagyjuk inkább a bullshitet: kik tették azt, amit Hajdu Péterrel tettek, miért tették, és egyáltalán mi az az ami? Aki igazán érdeklődik a média színfalak mögötti boszorkánykonyhája iránt, ezzel a komplex kérdéssel kel és fekszik több hónapja.
#20
2003-07-01 00:00:00
A magyar reklámszakma bátran vállon veregetheti magát, amiért megbízhatóan sikerül elkerülnie a kereskedelmi televíziózásban megjelent alpári cigányozás mélységeit. A következő ötéves terv célja a humortól mentes digóreklámok megszüntetése legyen.
#21
2003-06-01 00:00:00
Joggal lehet ideges az önérzetes fogyasztó, ha a reklámkészítőket azon kapja, hogy gyenge ötletüket közepesen vagy akár egészen híres magyarok mögé igyekeznek eldugni. Ezt sínyli meg Esztergályos Cecília és a Tesco, Pataki Zita és a Spar.
#22
2003-05-01 00:00:00
Lényegesen jobban lehet bármit eladni egy termékre szexuális tárgyként tekintő nővel, mint Leninnel. Van, aki ezt felfedezi és van, aki nem.
hirdetés
hirdetés
Görögország és a közmédia.
Mármint olyan, ami repül.
Gúzsba kötve krízist kezelni, ez a kihívás.

Lehet-e figye­lemfelkeltő, minőségi csomagolásterveket készíteni mindössze két színből?

Mark Zuckerberg, mint magyar márkanagykövet.

Egy mérkőzés hálózatilag elemezve.

hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás