hirdetés
hirdetés
hirdetés

Pirkadattól alkonyatig

Felicia első reklámrendezése

Az OMV szpotja jól példázza, hogy egyetlen apró hiba szó szerint beárnyékolhatja az amúgy kiegyensúlyozott képi világú, jól megkomponált reklámot, még akkor is, ha nem a filmes, hanem a megrendelői oldal vádolható a botlással.
hirdetés
Felicia, az Argus Film vezető producere már tavaly nyáron bejelentette, hogy ezután szívesen rendezne reklámfilmeket, de első reklámfilmjével csak év végén jelentkezett. A kreatív szempontból egyszerű benzinreklámot – lényegében véve az üzemanyagreklámban nem látunk mást, mint tankoló autósokat – látványában sikerült is feldobnia, viszont egy apró, de annál zavaróbb elcsúszás nem maradt láthatatlan.

Bármilyen rövidnek is hat egy reklámfilm forgatása – legtöbbször két nap –, a rendező legyen első filmes vagy régi profi, megrendelői oldalról megfontolandó, hogy az őszi vagy téli külső helyszíni forgatásokra egy napot szánjanak. Ennek oka, hogy a külső helyszínek őszi–téli hasznos forgatási ideje a korai sötétedés miatt jelentékenyen lerövidül, és ha a cselekmény egy helyszínen játszódik, a profi előkészítés, tervezés, forgatás, valamint az utómunka ellenére a sötétedés mindig tetten érhető a filmkockákon. Ez főleg azért zavaró, mert a reklámfilmes történetek pár percet mesélnek el, az pedig elég valószerűtlenül hat a képernyőn, ha pár perc alatt sötétedik be.

Ebbe a hibába estek bele a készítők az OMV-szpot felvétele során, így a film végén látható, hogy a kezdő képekhez képest bealkonyodott a forgatás végére. Az utómunka során már hiába igyekeztek megtenni minden tőlük telhetőt, nem sikerült teljesen kijavítani a hibát. Az ördög gyakran azokban a részletekben bújik meg, amelyek elsősorban nem a filmes, hanem konkrétan abból a megrendelői hozzáállásból születnek, hogy minél gyorsabban, minél rövidebb idő alatt, és lehetőleg még ma készüljenek el a szpotok.

Az OMV legújabb szpotjában – mint minden üzemanyagreklámban, gondoljunk például a jellegzetes MOL-filmekre – fontos szerepet kap a környezeti elemek bemutatása. A film színvilága nemcsak a brand kékes-zöldes színvilágával, hanem a környezet látványával is rokonítható. Az emberibb környezet kifejezése érdekében használtak a szpotban felhasználói szemszöget, amely a történet hitelességet támasztja alá. Ezért nincsenek gyors kameramozgások, csupán igazító svenkek, alsó kameraállás és krános mozgás. A hitelességet, az urbánus életmódot fejezi ki a casting és a ruhaválasztás is. Ezt a hitelességet igyekeztek kifejezni a teleobjektív használatával is.

Ha benzinről esik szó, elengedhetetlen a tempó, a lendület érzékeltetése is. Bármilyen meglepő is, de a lassított jelenetek éppen a tempó fokozását szolgálják.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés