Platina Effie a Grey TCR-kampányának
Összesen harminc elismerést adtak át október 31-én a marketinghatékonysági verseny, az Effie díjátadó gálaestjén. A tíz arany-, kilenc ezüst- és tíz bronzdíj mellett kiosztották a platina Effie-t is, amit a Grey által nevezett TCR-kategóriában indult Lordok Háza című kampány kapott meg. A legtöbb díjazott és shortlistes munka ügynökségi oldalról az OMD-hez fűződik, ügyfeleknél pedig az Unileverhez.
Mint ismert, a Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) idén hetedik alkalommal szervezte meg a versenyt, amelyre 43 cég összesen 101 munkát nevezett. Idén egyébként jóval több nevezés és shortlistes munka volt, mint tavaly, amikor a 84 pályamunka közül 36-ot válogattak be a döntőbe.
A pályaműveket ezútta is a szokásos tíz kategóriában nyújthatta be a megbízó vagy az ügynökség, a legtöbb munka az "egyéb nem tartós fogyasztási cikk" kategóriában érkezett, míg a legkevesebb a kulturális szolgáltatásokéban. A nevezések közül a zsűri 56-ot válogatott be a shortlistre, a nyertesek listája pedig az október 31-i átadón derült ki.

A marketing-Oscarnak is nevezett hatékonysági verseny legjobbja, az arany és platina Effie-t begyűjtő Lordok háza kampány lett, amit az Együtt a Leukémiás Gyermekekért Alapítvány megbízásából a pályamunkát benevező Grey készített. Az ügynökség mellett díjat kapott az OMD, a Mediaedge:cia, a hat Integrált Márkakommunikáció, a PHD, a McCann Erickson, a DDB, az MC Media és az Initiative. A szervezők összállították ugyanezt a listát ügyfél-szempontból, itt szerepel például az Unilever, a K&H, a Pannon, a CIB, a MOL és a Procter & Gamble (P&G) is.
Az összes díjazott listáját itt tekintheti meg.
TOP pályázatok |
Legtöbb pályázatban érintett ügynökség (nevező és második ügynökségként is) OMD 17 MC Media 9 Mediaedge:cia 9 Grey 7 JWT 6 hat 5 Legtöbb pályázatban érintett ügyfél Unilever 2 kategóriában 6 kampány K&H 3 kategóriában 5 kampány Nestlé 3 kategóriában 5 kampány Sanoma 2 kategóriában 4 kampány P&G 1 kategóriában 4 kampány Vodafone 1 kategóriában 4 kampány Sara Lee 2 kategóriában 4 kampány |
TOP díjazottak |
Ügynökség OMD 14 ( 1 arany, 2 ezüst, 4 bronz, 7 shortlist) Mediaedge:cia 4 (1 platina, 1 arany, 1 ezüst, 1 bronz) hat 4 (2 ezüst, 1 bronz, 1 shortlist) Grey 4 (1 platina, arany, 2 shortlist) PHD 4 (1 arany, 1 ezüst, 2 shortlist) McCann Erickson 3 (2 ezüst, 1 shortlist) DDB 3 (1 arany, 1 bronz, 1 shortlist) MC Media 2 (1 arany, 1 bronz) Initiative 3 (1 arany, 2 shortlist) Ügyfél Unilever 4 (1 arany, 1 ezüst, 2 shortlist) K&H 3 (1 bronz, 2 shortlist) Pannon 2 (1 arany, 1 ezüst) CIB 2 (2 ezüst) MOL 2 (1 arany, 1 shortlist) P&G 2 (1 arany, 1 shortlist) Vodafone 2 (1 arany, 1 shortlist) Friesland 2 (1 arany, 1 shortlist) Nestlé 2 (1 ezüst, 1 shortlist) Sara Lee 2 (1 ezüst, 1 shortlist) Sanoma 2 (1 bronz, 1 shortlist) Wrigley 2 (1 bronz, 1 shortlist) |