hirdetés
hirdetés

Plazma Média - más tollával ékeskedett

2007-10-11
Visszahívta a Plazma Média a Reklámhét rendezvényen megjelent hirdetéseit, miután kiderült: a kreatív elkészítéséhez a grafikus a Wonderbra egyik reklámját használta fel. A Kreatív Online-nak a cég elmondta: sajnálják a történteket, a jogilag védett fotó felhasználása a tudomásuk nélkül történt. A cég visszahívta a reklámokat.
A történetre az Addict.blog szerzője hívta fel a figyelmet. Bejegyzésében arról írt, hogy a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) rendezvényén - amely sarkítva arról szól, hogy a fogyasztók gyakran érzik úgy, hogy hülyének nézik őket - a Plazma Média más ötletével hirdette magát. Az eredeti ötlet egy díjnyertes Wonderbra-reklám, amelyet egy nemzetközi sztárfotós, Vincent Dixon fotózott. A két kreatív teljesen megegyezik, a magyar társaság csak szöveggel egészítette ki a reklámot, és természetesen a Wonderbra logója sem látható rajta.

A Plazma Média hozzászólt a blogon elindult vitához, mint írják ezt „szükségesnek és becsületbeli ügynek” tartják. A cég elmondta: a reklámetikai és szerzői jogvédelem kérdéseiben teljesen egyetértenek minden hozzászólóval: minden kreatív szakmabeli számára tiltott gyümölcs a más munkájának lenyúlása. Hozzátették: a szóban forgó kép egy külsős, megbízott grafikus munkája nyomán került a céghez. Mint azt a cégtől megtudtuk: a jogilag védett fotó felhasználása a tudomásuk nélkül történt, ők azt az információt kapták a grafikustól, hogy stock-fotóról van szó.

Hozzászólásában a Plazma Média elmondta: amikor tudomásukra jutott, hogy a kreatív kép egy másik kampány jogvédett része, azonnal visszahívták a kikerült hirdetéseket. „Erre a lépésre nem csupán a jogvédettség kényszerített, hanem a saját magunk által is vallott és követett reklámetikai kódex” - írja a társaság.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés