hirdetés
hirdetés
hirdetés

Plazma Média - más tollával ékeskedett

Visszahívta a Plazma Média a Reklámhét rendezvényen megjelent hirdetéseit, miután kiderült: a kreatív elkészítéséhez a grafikus a Wonderbra egyik reklámját használta fel. A Kreatív Online-nak a cég elmondta: sajnálják a történteket, a jogilag védett fotó felhasználása a tudomásuk nélkül történt. A cég visszahívta a reklámokat.
hirdetés
A történetre az Addict.blog szerzője hívta fel a figyelmet. Bejegyzésében arról írt, hogy a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) rendezvényén - amely sarkítva arról szól, hogy a fogyasztók gyakran érzik úgy, hogy hülyének nézik őket - a Plazma Média más ötletével hirdette magát. Az eredeti ötlet egy díjnyertes Wonderbra-reklám, amelyet egy nemzetközi sztárfotós, Vincent Dixon fotózott. A két kreatív teljesen megegyezik, a magyar társaság csak szöveggel egészítette ki a reklámot, és természetesen a Wonderbra logója sem látható rajta.

A Plazma Média hozzászólt a blogon elindult vitához, mint írják ezt „szükségesnek és becsületbeli ügynek” tartják. A cég elmondta: a reklámetikai és szerzői jogvédelem kérdéseiben teljesen egyetértenek minden hozzászólóval: minden kreatív szakmabeli számára tiltott gyümölcs a más munkájának lenyúlása. Hozzátették: a szóban forgó kép egy külsős, megbízott grafikus munkája nyomán került a céghez. Mint azt a cégtől megtudtuk: a jogilag védett fotó felhasználása a tudomásuk nélkül történt, ők azt az információt kapták a grafikustól, hogy stock-fotóról van szó.

Hozzászólásában a Plazma Média elmondta: amikor tudomásukra jutott, hogy a kreatív kép egy másik kampány jogvédett része, azonnal visszahívták a kikerült hirdetéseket. „Erre a lépésre nem csupán a jogvédettség kényszerített, hanem a saját magunk által is vallott és követett reklámetikai kódex” - írja a társaság.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés