hirdetés
hirdetés
hirdetés

Pörgetés

Portréstílusban az internetről

Az IHM kissé lelassított tempójú filmjei nem szorulnak látványos képi utómunkákra, trükkökre. Közeli gesztusképek sorozataként, szimbolikus tartalommal fejezik ki az üzenetet.
hirdetés
Kapcsolódó cikkek

Az Informatikai és Hírközlési Minisztérium (IHM) három szpotja bár társadalmi célú üzenetet közvetít, nem társadalmi célú reklámként (TCR) tűnik fel a közérdekű közlemények között, hanem kereskedelmi hirdetések között népszerűsíti az otthoni internetezést. A filmek csöndes, lassított gesztusképekkel mesélnek rácsodálkozásról, felismerésről, tárgyak és emberek párbeszédéről. A közvetlen hangulatok érzékletes bemutatása érdekében a készítők a portré műfajához nyúltak.

Mindhárom film sajátossága, hogy a kamera a legtöbb helyzetben megtartja a szereplők szemmagasságát mind statikusan, mind mozgásban. A néző nem külső szemlélő, hanem az események résztvevője. Ezt az érzést erősítik azok a jelenetek is, amelyekben az izgő-mozgó tárgyak a szereplő és a nézők között láhatóak, félig kitakarva a szereplők arcát.

Így volt ez a búgócsigás szpot egyik jelenetében is, amelyben egy búgócsigát tettek a kamera és a szereplő közé. A búgócsiga talpát rögzítették, hogy ne táncoljon ki a képből. A jelenet tágabb beállításában a szereplő körül több búgócsiga imbolyog. A lendülettel azonban gond volt, mert az először bepörgetettek hamarabb estek ki a sorból. A problémát azzal orvosolták, hogy a stábtagok a felvétel előtt búgócsigát pörgettek, majd a pörgő korongok között óvatosan szlalomozva kitáncoltak a képből.

A találékonyság másik példája a dinós filmben érhető tetten. Az őshüllő lábnyomát gyakorlatilag nem kiásták, hanem némi tereprendezés után az előkészített nedves helyre egy dinó gipszből kiöntött negatív lábnyomát döngölték. Az ötletekből még a harmadik filmre is jutott: a mobil szobor az építész saját agyszüleménye. A játékfilmes múlttal is rendelkező amerikai Kerric Macdonald kerülte a témához már-már sablonosan kapcsolódó számítógépes és internetes kellékek bemutatását, ehelyett a film első felében a szűk közeliken a személyességet és az intimitást fejezte ki. Attól a ponttól kezdve, amikor a szereplők kontaktusba kerülnek a tárgyakkal, az intimitás és a közeli képek megszűnnek, és narrációban hallható a film üzenete.

Fő filmmé a három közül a galériás lépett, köszönhetően a főszereplőnő gesztusainak. Ebben a filmben nyilvánul meg leginkább a rendező játékfilmes látásmódja, hiszen a szpot egyik jelenetében hátulról, finoman közeledő képen mutatja a főszereplő nyakát, ezzel egy filmes, nem tipikusan reklámfilmes megoldást is a szpotba rejtve. A játékfilm nyelvén kiszolgáltatottságot, védtelenséget jelent ez a gesztus.

hirdetés

kapcsolódó cikkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés