hirdetés
hirdetés

Promo Direkt - naptár és bor karácsonyra

2007-11-26
A vállalatok több mint egyharmada vásárol karácsonykor nagyobb tételben céges reklámajándékot, és az ajándékozók közül egyre többen költenek százezer forint alatt - derül ki a Promo Direkt felméréséből. A telemarketinges kutatás szerint a tavalyihoz hasonlóan az irodaszerek, írószerek, nyomtatványok és borok a legnépszerűbb céges karácsonyi ajándékok.

A Promo Direkt telemarketinges módszerrel kérdezett meg 1700 olyan vállalatot, amely tavaly vagy tavalyelőtt rendelt reklámajándékot karácsonykor vagy más alkalommal, illetve amelyek az idén szívesen fogadnak ajánlatot reklámajándékos cég részéről.

A felmérés szerint továbbra is a „hagyományos” céges ajándékok a meghatározóak, 32 százalékkal legnépszerűbbek az irodaszerek, az írószerek, a nyomtatványok, a naptárak és a CD-k, ezeket az italok, borok követik 29 százalékkal.

A többi kategória már messze leszakadva következik, a divatcikkek, a trikók, a baseball-sapkák, a sporteszközök mind hét százalék alatt teljesítenek, és csak négy százalék keresett egyedi, exkluzív ajándékokat.

A Promo Direkt szerint a rendelési összeget tekintve érezhető a megszorító intézkedések hatása: a tavalyi eredményekhez képest 22-ről 30 százalékra nőtt a százezer forint alatt költők aránya. Stagnál a százezer és ötszázezer forint között költők aránya, ezt mutatja, hogy a tavalyi 47 százalék idén csak három százalékkal esett vissza, csökkent ugyanakkor a fél- és egymillió forint között költők részesedése 19-ről 12 százalékra.

A felmérés idén a fővárosi és az agglomerációs térség cégeire koncentrált: a válaszadó cégek 71 százaléka budapesti, további 15 százaléka pedig a pest-megyei településeken található, a fennmaradó 14 százalékot a vidéki vállalatok tették ki.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés