hirdetés
hirdetés

Rasszista, rasszista, rasszista?? (második rész)

2003-01-29
Ha egy rasszista ember meglátja a Peugeot reklámot és annak indiai szereplőjét, szerintem, nem kineveti, hanem felháborodik, hogy miért kell még a TV –ben is szinesbőrüeket néznie. Egy antirasszista örül, mint ahogy én is, hogy végre szerepelhet színesbőrü is a hirdetésekben!
Sokkal mélyebb rasszizmust látok a Ferrero reklámban, ahogy a fehérruhás, fehérbőrű gazdag nő, beszáll a hatalmas, drága autójába és így szól a sofőrnek: „Úgy nassolnék valamit!” Úgy tudom, hogy a 60 –as évekig, fekete bőrű, csak kizárólag inast, sofőrt, vagy szobalányt játszhatott…(ebben a hirdetésben még a sofőr is fehér)

Láttunk már olyan reklámfilmet, amiben gazdag, jómódú színes bőrű szerepel, nagy kocsival, vagy házzal? Olyat, ami azt tükrözi, hogy Ő is megteheti? Nem!

Felhozhatnék rengeteg példát arra, amikor a fehér embereket állítják jobb helyzetbe, színes bőrűek helyett… Miért van így? Valószínűleg azért, mert a fogyasztók nagyobb százaléka szívesebben nézi a fehér embert a képernyőn, mint a színes bőrűt!

EZ a rasszizmus!

A Peugeot, illetve az Euro RSCG szerintem nem rasszista meggondolásból készítette ezt a hirdetést, hanem toleranciából! Más cégek nem merik bevállalni, mert félnek a rasszista fogyasztók eltávolodásától és átpártolásától!

Utolsó kérdésem: Ha ugyanez a hirdetés fehér emberekkel készült volna, akkor nem nyavalyogna senki! Miért?

Bóna Dániel
chillNETwork

hirdetés
hirdetés